Vicent Partal

  • Adrián Caballero

    Segons les estadístiques, hi ha molts més ciutadans que afirmen mirar els documentals d’animals que els que diuen les dades d’audiència. Una cosa semblant ocorre al parlar del clickbait, articles de consum ràpid amb titulars que només busquen captar visites. Per una banda, són articles que la gent no sol compartir a les xarxes però, per l’altra, contribueixen de manera crucial al total de visites dels mitjans digitals. En un context en què la publicitat provinent de Google està en declivi, sembla que aquests milions –sí, milions– de visites necessiten quelcom més perquè el model basat en contingut gratuït sigui rendible.

    Partal explica a Capçalera iniciatives de l'European Journalism Center per frenar les fake news
    Joan Salicrú / Eudald Coll

    Els periodistes, com no podia ser d'altra manera, s'han organitzat per intentar destriar el gra de la palla

    Després de dues dècades al capdavant de VilaWeb -degà europeu de la premsa en línia- Vicent Partal segueix amb les mateixes ganes d'adaptar-se a les novetats en una professió en constant transformació. Viu els canvis com una oportunitat d'aprendre i passar-s'ho bé.
    Pioners i acadèmics reflexionen sobre els encerts i els errors dels vint anys de periodisme català a la Xarxa.
    El 9 novembre de 1989, els berlinesos posaven un punt i a part a la història d’Europa. En unes hores, queia el mur de Berlín, primer pas per a la reunificació alemanya i avantsala de la desfeta comunista. Vint-i-cinc anys després, no només ha canviat el món, també el periodisme.