• El futur del SEO als mitjans de comunicació: Tot el que canvia amb l’arribada d’AI Overviews, Google Discover i el nou algoritme

    27 agost, 2025

    El proper dimarts 16 de setembre a les 18.00 h, el Col·legi de Periodistes de Catalunya serà l’escenari de la presentació del llibre Manual de instrucciones SEO para medios, escrit per Clara Soteras, periodista i consultora especialitzada en SEO i estratègia digital per a mitjans de comunicació. L’acte comptarà amb la participació de l’autora i d’Ismael Nafría, periodista, editor i consultor especialitzat en mitjans digitals, que conversaran sobre els principals reptes del SEO en el sector, marcats per l’arribada de la intel·ligència artificial, l’impacte d’AI Overviews i les noves actualitzacions d’algoritmes de Google.

    GEO. LLMO. AIO. Són els nous termes que segur que haureu sentit o llegit per referir-se al nou SEO, després de l’arribada de la intel·ligència artificial i les AI Overviews, les respostes amb IA generades per Google al cercador, que han provocat dràstiques caigudes del trànsit web als mitjans. A això cal sumar-li la nova onada de volatilitat de Google Discover, principal palanca de captació d’usuaris actualment per als mitjans, i la nova actualització de l’algoritme.

    Davant de tota aquesta incertesa per saber cap a on evolucionarà el negoci i la monetització dels continguts a través del trànsit orgànic, és imprescindible entendre què ha canviat i com treballar el SEO a les redaccions per avançar-se i preparar-se per als propers mesos.

    Què ha de tenir en compte un mitjà de comunicació digital el 2025 per posicionar els seus continguts i aconseguir visibilitat? Com cal treballar les breaking news o la planificació de continguts? És tant o més important tenir una web optimitzada tècnicament o treballar una estratègia editorial consistent? En què es fixa Google avui per donar-nos autoritat i ser referents com a marca informativa?

    Aquestes són algunes de les preguntes a les quals dona resposta la recentment publicada guia pràctica “Manual de instrucciones SEO para medios”, escrita per Clara Soteras, periodista i consultora experta en SEO i estratègia digital de mitjans. Aquest llibre, disponible en format imprès i digital, inaugura la col·lecció “Informes Tendenci@s+” de la newsletter Tendenci@s” d’Ismael Nafría, periodista, autor i consultor especialitzat en mitjans digitals.

    La guia està pensada especialment per a periodistes, editors i perfils estratègics de qualsevol redacció digital, amb aportacions visuals i esquemes que ajuden a entendre realment com incorporar i treballar els factors de rànquing SEO en el dia a dia d’una redacció. Aquest treball cobreix tots els aspectes que ha de tenir en compte un mitjà de comunicació digital actualment per treballar amb èxit el posicionament en cercadors per part de periodistes i editors, amb claus i exemples pràctics que ajuden a entendre la importància d'aquest canal d’audiència, ara no només diversificat entre Google i Google Discover, sinó també en la nova etapa dels cercadors amb l'aplicació de la IA.

    A l’acte de presentació, l’autora, Clara Soteras, i l’editor, Ismael Nafría, conversaran sobre els elements essencials del SEO per a mitjans i sobre el canvis que la IA està aportant en aquest terreny, i atendran totes les preguntes que vulguin fer els assistents. Tant Clara Soteras com Ismael Nafría són periodistes col·legiats del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

    El llibre “Manual de instrucciones SEO para medios”, de 64 pàgines en color i dissenyat i il·lustrat per l’estudi Errea, consta de nou capítols. Els vuit primers van ser publicats de manera original en successives edicions de la newsletter Tendenci@s. El novè, que és exclusiu d'aquesta guia, està dedicat a les darreres novetats sobre la intel·ligència artificial en el camp de les cerques i com poden canviar la manera d'entendre i treballar el trànsit SEO als mitjans.

    Cada “Informe Tendenci@s+” tractarà un tema en profunditat relacionat amb el món dels mitjans i els continguts digitals. El projecte preveu la publicació de quatre títols cada any. Els subscriptors de pagament de Tendenci@s poden descarregar l'informe en format digital de manera gratuïta.

    Hi haurà exemplars del llibre a la venda (12,99 euros) i l’autora els signarà a qui ho desitgi.

    📍 Dia i hora: dimarts 16 de setembre, 18.00 h
    📍 Lloc: Col·legi de Periodistes de Catalunya

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.