Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Jornada universitària de reflexió dels I Premis de Periodisme de Pau de Catalunya
  • Jornada universitària de reflexió dels I Premis de Periodisme de Pau de Catalunya

    10 octubre, 2025

    La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona acollirà el proper 22 d’octubre la Jornada de reflexió universitària dels I Premis de Periodisme de Pau de Catalunya, una iniciativa organitzada pel Grup de Treball de Periodisme per la Pau del Col·legi de Periodistes i el Deganat de la Facultat.

    Tweet
     
     

    La jornada El periodisme davant del genocidi té com a objectiu impulsar la reflexió sobre el periodisme amb visió de pau i resolució de conflictes dins de l’àmbit universitari. El Grup de Treball de Periodisme per la Pau busca estendre l’impacte dels guardons, atorgats el passat mes de juny, fomentant el debat entre estudiants i futurs periodistes sobre com informar de manera responsable i constructiva.

    L'Aula Magna de la facultat serà l’escenari on es desenvoluparà la sessió amb els guanyadors i guanyadores dels I Premis de Periodisme de Pau de Catalunya. Els guanyadors del primer premi Sònia Calvó i Oriol Andrés, per la sèrie de reportatges El batec de Síria (La Directa), explicaran com van abordar el seu treball i la cobertura de la Síria post-Assad.

    La periodista de 3Cat, Roser Oliver i Olivella, guanyadora del primer accèssit per les seves cròniques dels informatius de TV3, compartirà les dificultats de cobrir amb rigor la realitat del conflicte Israel-Palestina. Finalment, la periodista Olga Rodríguez, guardonada amb el segon accèssit pel programa Món Possible de Ràdio 4 (RNE Catalunya), reflexionarà sobre com abordar radiofònicament els conflictes armats i derivats amb una perspectiva de pau constructiva.

    L’acte serà inaugurat pel degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, Sr. Juanjo Perona, i comptarà amb la participació de dos membres del Grup de Treball de Periodisme per la Pau: Josep Lluís Gómez Mompart i Xavier Giró.

    Després de cada intervenció, els estudiants de la facultat tindran l’oportunitat de formular preguntes i participar en el debat amb els guanyadors. Amb aquesta jornada, recollida en les bases dels premis, el Grup de Treball amplifica l’impacte dels guardons i enforteix el periodisme ètic i compromès a les facultats de comunicació del país.

    Els Premis de Periodisme de Pau de Catalunya

    Els Premis de Periodisme de Pau de Catalunya han estat instituïts pel Grup de Treball de Periodisme per la Pau del Col·legi de Periodistes de Catalunya amb l’objectiu de reconèixer les millors pràctiques periodístiques en el tractament informatiu de la pau, seguint els criteris de l’Annex D del Codi Deontològic del Col·legi, que fa referència al cobriment de conflictes bèl·lics i armats. La convocatòria compta amb la col·laboració del Consell de la Informació de Catalunya i el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

    Els guardons, convocats per primera vegada aquest 2025, fomenten un periodisme més ètic, de qualitat i compromès amb els valors de la pau, contribuint a una major conscienciació social sobre la importància de resoldre els conflictes per vies pacífiques.

    Grups de treball:
    Periodisme per la Pau
    Premis:
    Premis de Periodisme de Pau de Catalunya

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Homenatge als periodistes assassinats a Gaza
    Ja t'has guardat el 22 d'octubre?
    GavàMón centra la seva edició en la pau i la justícia social amb l'exposició “Veus Silenciades”
    Inauguració oficial del nou centre de premsa del Col·legi de Periodistes de Lleida
    Olga Viza, segona convidada de la nova temporada de “PERIODISTES. Converses sobre l’ofici”
    Acte Intercol·legial: “El Temps. Un lladre de les dones”
    Jornada sobre desinformació i discursos d’odi a les xarxes socials
    Sònia Pau i Maria Altimira, reconegudes als Premis Montserrat Roig
    Albert Om inaugura la segona temporada de “PERIODISTES. Converses sobre l’ofici”
    Convocades les beques Robert Schuman per a la primavera del 2026
  • Cercador

  •  
    La IA en la trinxera del periodisme d’investigació
    Un New Deal per als mitjans
    Quan la mare va a la guerra
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
  •  
    Arguments, lleis i sentit comú
    Fotògrafs en temps de la IA
    La Xarxa
    Webs
    Com s'evita el parany

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies