En els últims anys, les seccions que tracten la crisi climàtica han anat augmentant i s'han convertit en una cobertura obligatòria dels mitjans generalistes. Però més enllà d'una secció, els mitjans estan adoptant canvis significatius en les seves pràctiques per tal de reduir la seva empremta de carboni.
La producció industrial associada a la impressió de diaris i revistes, així com les operacions de logística i distribució, constitueixen els principals desafiaments en la ruta cap a la descarbonització dels mitjans escrits. En aquest reportatge, la periodista Judit Alonso aprofundeix en aquesta qüestió a través d'una anàlisi on explora com diversos mitjans, tant nacionals com internacionals, estan abordant aquesta temàtica.
Aquests esforços comprenen àmbits diversos, com la formació del personal per fomentar la sensibilització ambiental, el càlcul precís de les emissions de diòxid de carboni que s'emeten per fer una peça informativa, l'automatització de sistemes per optimitzar l'eficiència, i fins i tot petites però significatives decisions com el canvi a tintes naturals per a la impressió dels diaris.
Però aquest compromís també implica un esforç significatiu per ampliar i millorar la cobertura de la crisi climàtica, amb l'objectiu de convertir-la en un tema central dels mitjans de comunicació.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari