Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / El CIC defensa que una rectificació a temps pot reforçar la credibilitat i el compromís amb la deontologia
  • El CIC defensa que una rectificació a temps pot reforçar la credibilitat i el compromís amb la deontologia

    24 juliol, 2025

    El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) resol una queixa sobre una notícia publicada per El 9 Nou relacionada amb la nova furgoneta del cuiner Nandu Jubany. L’expedient subratlla que una rectificació àgil i clara és fonamental per preservar la credibilitat i reforçar la confiança del públic.

    Tweet
     
     
    Autor:
    Mark Cruz
    Font:
    Unsplash

    El denunciant alertava que, ni la notícia "Nandu Jubany i la seva nova Mercedes-Benz, Classe V" ni el vídeo, s’indicava que es tractava de contingut publicitari, tot i la promoció explícita tant del cuiner com del concessionari Movento Stern (Mercedes-Benz). Aquest fet podria vulnerar el setè criteri  del Codi Deontològic, que estableix que cal evitar la publicitat sota l’aparença deliberada d’informacions periodístiques, amb l’objectiu de preservar la independència i la confiança del públic.

    Davant les preguntes del CIC, El 9 Nou va argumentar que, inicialment, es va decidir publicar el contingut per la rellevància pública que té una figura com Nandu Jubany. No obstant això, l’endemà de la publicació, en la reunió de la redacció es va valorar el possible caràcter comercial de la peça així com la seva idoneïtat i la direcció va optar per etiquetar-la com a “contingut patrocinat”.

    El CIC valora positivament aquesta rectificació ràpida i proactiva i conclou que, tot i que en un primer moment es podria haver infringit el Codi Deontològic l’actuació posterior del mitjà “deixa sense efecte aquest incompliment”.

    Aquest cas recorda que en qualsevol publicació amb un possible interès comercial, cal informar clarament el lector que es tracta de publicitat. La transparència és essencial per mantenir la credibilitat dels mitjans, evitar la confusió entre informació i publicitat, i preservar la fina línia que a vegades les separa. El CIC recorda que identificar els continguts patrocinats no és només una obligació deontològica sinó un compromís amb el bon exercici de la professió.

    CONSULTA LA RESOLUCIÓ SENCERA

    Si creus que un mitjà de comunicació o periodista ha vulnerat algun dels principis del Codi Deontològic de la professió periodística, presenta la teva queixa al Consell de la Informació de Catalunya. 

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    El Congrés de Periodistes obre inscripcions per a col·legiats/des
    La periodista belga Béatrice Delvaux, guardonada amb el Premi Ernest Udina a la Trajectòria Europeista 2025
    Tancat per vacances!
    50 anys del cas Huertas: un abans i un després en la lluita per la llibertat de premsa
    Nou horari d'atenció col·legial durant les vacances d'estiu
    El CIC recalca que la credibilitat depèn tant de la veracitat com de la transparència i la independència
    Els fotoperiodistes tarragonins mostren els seus treballs en una exposició al Moll de Costa
    Qui són els teus candidats a rebre la Mosca Grossa i la Mosca Borda?
    La seu de Lleida romandrà tancada del 16 al 18 de juliol
    Consulta les notes de tall 2025 dels graus de periodisme i comunicació
  • Cercador

  •  
    Un New Deal per als mitjans
    Quan la mare va a la guerra
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
  •  
    Professió de risc
    L'epicentre de la desinformació
    Marc Basté: "La batalla de veritat serà per la confiança"
    Recursos útils
    Webs

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies