Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / La intel·ligència artificial davant la desinformació: tecnologia de la imatge i projecte IVERES
  • La intel·ligència artificial davant la desinformació: tecnologia de la imatge i projecte IVERES

    10 març, 2023

    El Col·legi de Periodistes de Catalunya i el projecte IVERES coorganitzen aquesta jornada el pròxim 20 de març, a les 11.00 h, a la seu de Barcelona per discutir sobre l'estat actual de la desinformació i com utilitzar la intel·ligència artificial per combatre-la. Cal inscripció prèvia.

    Tweet
     
     
    El Col·legi de Periodistes de Catalunya i el projecte IVERES coorganitzen la jornada "La intel·ligència artificial davant la desinformació el pròxim dilluns 20 de març, a les 11.00 h, a la seu de Barcelona del Col·legi.
    Font:
    Proyecto Iveres

    La intel·ligència artificial (IA) està transformant el periodisme d'una manera molt ràpida, des de la creació de contingut a la distribució i anàlisi. Les redaccions d'arreu del món confien cada vegada més en eines i aplicacions d'IA per generar històries, filtrar dades o connectar amb les audiències. Una de les seves aplicacions principals és l'automatització de notícies. 

    Alhora la intel·ligència artificial té el potencial d'incrementar i combatre el problema de la desinformació en l'era digital. D'una banda, els bots i la tecnologia deepfake poden difondre informació falsa a una escala i velocitat estratosfèrica. Els bots poden amplificar certs missatges a les xarxes socials mentre que les deepfakes es poden utilitzar per crear àudios o vídeos convincents, però falsos. 

    D'altra banda, la IA també pot detectar i combatre la desinformació. Els algorismes poden analitzar grans quantitats de dades per identificar patrons i anomalies que poden indicar informació falsa. El processament del llenguatge natural (NLP) pot ser utilitzar per analitzar textos en cerca de signes de manipulació. 

    El Col·legi de Periodistes de Catalunya i el projecte IVERES coorganitzen la jornada "La intel·ligència artificial davant la desinformació el pròxim dilluns 20 de març, a les 11.00 h, a la seu de Barcelona del Col·legi. L'acte se centrarà en l'estat actual de la desinformació, l'ús de les tecnologies contra la desinformació i la presentació del projecte IVERES. 

    Programa

    • 11:00 h: Presentació a càrrec de Maria José Recoder, membre de la Junta de Govern del Col·legi
    • 11:05 h: Revisió de l'estat de la qüestió amb Pere Buhigas i Montserrat Rigall (RTVE). La desinformació a escala nacional i internacional
    • 11:40 h: Ús de tecnologies contra la desinformació. La manipulació d'imatges i detecció de notícies falses, amb Francesc Tarrés (UPC)
    • 12:10 h: El projecte IVERES, amb Pere Vila (RTVE) i Santiago Tejedor (UAB)

    Inscripcions

    Documents relacionats
    Image icon Cartell

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Comunicat del Col·legi de Periodistes de Catalunya sobre la convocatòria de 354 places a RTVE
    El Col·legi de Periodistes i SembraMedia arriben a un acord per promoure el Project Oasis
    Comunicació i ciberseguretat: el cas de l'Hospital Clínic
    Convocatòria oberta per assistir a l'EU Master Class on Digital Journalism
    Esmorzar informatiu: "Com el sector privat pot unir forces a favor de la infància?"
    Convocada la 5a edició de la GNI Student Fellowship 2023
    El Col·legi de Periodistes tanca del 6 al 10 d'abril
    Curs gratuït per a periodistes sobre reanimació
    Comunicat del Col·legi de Periodistes de Catalunya sobre la integració de l’ACN a la CCMA
    Presentació de l'Anuari Mèdia.cat 2022-2023
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies