• Aplicacions de la Intel·ligència Artificial en les redaccions periodístiques i nous perfils professionals

    Sessió on line en directe

    Objectius del curs

    L’objectiu de la sessió és explicar com la Intel·ligència Artificial ha arribat als Mitjans de comunicació, què es fa o es pot fer amb ella, els reptes i dificultats que comporta i com s’ha aplicat específicament a RTVE i a la CCMA.

    Programa

    Primera Part

    1. Tecnologia i mitjans
    2. La irrupció de la IA
    3. La IA en els mitjans
    4. Casos pràctics de RTVE  (generació de continguts, verificació, Hiperia, un contingut 100% IA, subtitolat, arxiu, colorejat d'imatges)

    Ponent

    David Corral Hernández. Periodista, Responsable d’Innovació de RTVE

    Segona Part

    1. Casos pràctics IA a la CCMA: 

    • Generació meta informació dels continguts (transcripcions, traduccions, identificació persones, tall automàtics, etc)
    • Núvol de paraules en debats
    • Proves amb IA generatives
    • Assistent periodístic

    2. Impacte de la IA en els diferents perfils professionals de la CCMA (redacció, documentació, lingüistes, enginyers, etc)

    Ponent

    Alberto Alejo Marcos, Cap Àrea Enginyeria de la CCMA
     

    Metodologia

    Exposició combinada amb debat amb els participants

    Destinataris

    Periodistes de premsa escrita, ràdio, televisió i mitjans digitals i estudiants que volen aprendre tècniques i habilitats per automatitzar continguts. També està adreçat a consultors, professionals de gabinets de comunicació o treballadors dels departaments de comunicació i màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial.