• Aprèn a crear GIFs amb infografies

    Objectius del curs

    Els GIFS animats estan de moda. I és que les xarxes socials han tornat a donar una altra oportunitat a aquest format que abans dels 2000 va revolucionar les pàgines web. L'aspecte breu i de bucle d'aquest format suposa el mix perfecte per a captar l'atenció dels consumidors d'avui dia.

    Aquest curs proposa aprendre a construir GIFs per millorar la comunicació en xarxes/internet cercant la viralitat i el posicionament, a partir de la utilització de continguts visuals, especialment infografies.

    Programa

    PRIMERA PART: TEORIA I EINES

    Per què un GIF? Característiques principals

    Eines principals

    • Photoshop
    • Giphy
    • Makeagif

    A més: Ezgif, Gifmaker.me, Giphy Cam

    Arxius de GIFs

    • Giphy
    • Tumblr GIFs
    • Imgur GIFs
    • Reddit GIF subreddit
    • GIFbin

    Com publicar GIFs a les xarxes: Facebook, Twitter, o Pinterest?

    SEGONA PART: CREACIÓ I DESENVOLUPAMENT DE 2 GIFS/INFOGRAFIES

    • GIFs aplicables a diferents tipologies de xarxes (Instagram, Twitter, Facebook i Blog/web)

    Metodologia

    Es combinarà l'exposició de la part teòrica amb la realització de dues activitats pràctiques, a ser possible inserides en la marca personal de cada participant.

    Requeriments

    Cal portar material per a fer esbossos (paper, llàpissos, retoladors, goma, etc.), i ordinador portàtil per fer les infografies.

    No calen coneixements de disseny gràfic ni de programes informàtics.

    Destinataris

    El curs és útil principalment per aquelles persones que gestionen informació, treballen amb dades, expliquen històries a la xarxa i necessiten disposar d'eines visuals fàcils i operatives per fer arribar millor el seu missatge o el de les seves empreses als usuaris. També adreçat a tota mena de professionals que vulguin disposar de més eines i recursos gràfics senzills d'aplicar a l’hora de presentar llur informació.

    Professors

    Jordi Català Domínguez

    Periodista. Infógrafo especializado en Comunicación Visual, Diseño Gráfico, Infografía para la empresa, Big Data y Visualización en redes sociales. Creó el departamento de Infografía en El Periódico de Catalunya, donde fue Redactor Jefe. Fue responsable de infografía de la etapa española de Le Monde Diplomatique y de la revista del RACC. Ha colaborado también con El País en Cataluña. Actualmente es consultor infográfico y de marketing de contenidos visuales. Docente de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), EINA Centro Universitario de Diseño y Arte, Universidad de Vic (UVic), formador en la IL3 Universitat de Barcelona (UB) y en el Tecnocampus de Mataró.