• Bloguer professional

    Objectius del curs

    Dotar els participants dels coneixements i tècniques que els permetin gestionar un blog de manera professional per a una empresa, una institució o un projecte. Als professionals de la comunicació dins d’una organització, el curs els ajudarà a entendre les tendències actuals i el potencial d'un blog professional com a motor de màrqueting i promoció dins del seu sector o canal. El curs es proposa també ser d’utilitat a periodistes que a partir d’una passió o una afició volen desenvolupar un blog que pugui arribar a convertir-se en una font complementària –o fins i tot principal– d'ingressos.

    Programa

    Un camp d’oportunitats professionals

    • Context de blogs
    • Blogs, blogosfera i bloguers
    • Panorama internacional
    • Panorama nacional

    De professió, bloguer

    • El bloguer professional
    • El focus
    • La tecnologia
    • La tècnica
    • Les eines
    • Quan l’empresa és el bloguer
    • Blogs corporatius

    Estructura d’un blog professional

    • La graella de continguts
    • Els posts
    • Les històries
    • Els casos
    • L’estil
    • Els trucs

    Optimització en les xarxes socials

    • Enllaç i potenciació en els canals socials
    • Com ser un bloguer influent
    • Oportunitats del teu mercat
    • Formes de generar diners amb el blog
    • L'accés a esdeveniments
    • Del blog als mitjans

    Metodologia

    El curs és eminentment pràctic, en la línia que caracteritza les activitats formatives impartides pel professor. El model d’aprenentatge es basa en exercicis de desenvolupament col·laboratiu, en l’experiència conjunta i en l’anàlisi de casos en un entorn de coaching de social media.

    Requeriments

    Cal assistir amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Professionals que volen dominar el nou llenguatge i el potencial dels blogs com a nuclis de comunicació corporativa en les estratègies on-line. Periodistes i redactors, creadors de continguts, community managers i social media managers, responsables de comunicació, directors de màrqueting i agències

    Professors

    Enrique San Juan González

    Periodista, especialitzat en noves tecnologies, té una àmplia experiència en Internet i les seves aplicacions empresarials des dels seus inicis. Ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és Director de l’agència digital Community Internet – the social media company a Barcelona.