Quins són els factors que fan que un programa radiofònic tingui èxit? Quins són els passos que cal seguir des de la concepció de la idea fins a la seva realització? Quines són les millors pràctiques professionals en el camp de la creativitat?
Aquest taller té com objectiu que els alumnes s’endinsin en els processos d’ideació radiofònica i a partir dels coneixements impartits ,experimentin pràcticament com funciona la ideació de programes i de formats.
Aquest és un curs que tracta d’una manera concisa els conceptes teòrics bàsics i que se centra fonamentalment en els aspectes pràctics del temari. En el mètode pedagògic s’utilitzarà, per un costat, l’anàlisi de casos i per l’altre, la realització de diferents exercicis tant a nivell individual com en grup.
Tots aquells periodistes que tinguin interès en conèixer com funcionen a la pràctica el processos d’ideació i producció dels programes i formats radiofònics i que vulguin dominar algunes de les tècniques de creativitat vinculades a la generació de continguts.
Periodista i professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat a la UAB. Director de l’Observatori de la Ràdio i Secretari General dels Premis Ondas des de 1991. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional en mitjans audiovisuals. Fou Director de Ràdio Reus a Tarragona, Director general de Radio España-Cadena Catalana, Director de Radio Barcelona EAJ1 SER i Director de Cadena SER i de Localia Televisió a Catalunya. Ha format part del Comitè de Radio de la UER . Ha escrit llibres sobre la matèria que impartirà en el curs com són : “De la idea a l’antena:Tècniques de programació radiofònica” o “51 maneras de hacer buena radio”.
25/04/2025 Barcelona |
24/04/2025 Vic |
16/04/2025 Palafolls |
14/04/2025 Blanes |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat