• Com crear programes radiofònics

    Les bones pràctiques professionals que condueixen cap a l'èxit.

    Objectius del curs

    Quins són els factors que fan que un programa radiofònic tingui èxit? Quins són els passos que cal seguir des de la concepció de la idea fins a la seva realització? Quines són les millors pràctiques professionals en el camp de la creativitat?

    Aquest taller té com objectiu que els alumnes s’endinsin en els processos d’ideació radiofònica i a partir dels coneixements impartits ,experimentin pràcticament com funciona la ideació de programes i de formats.

    Programa

    • Introducció als productes radiofònics.
    • Per a qui es fa la ràdio. Què escolten aquells que l’escolten.
    • Qui converteix un programa/format radiofònic en un producte d'èxit.
    • El procés creatiu: anàlisi de les diferents etapes per les que passa.
    • Com generar idees de programes. Les bones pràctiques que porten a l’èxit. Anàlisi de casos.
    • Com presentar i defensar projectes radiofònics.
    • Exercicis pràctics de creació de programes i de formats.

    Metodologia

    Aquest és un curs que tracta d’una manera concisa els conceptes teòrics bàsics i que se centra fonamentalment en els aspectes pràctics del temari. En el mètode pedagògic s’utilitzarà, per un costat, l’anàlisi de casos i per l’altre, la realització de diferents exercicis tant a nivell individual com en grup.

    Destinataris

    Tots aquells periodistes que tinguin interès en conèixer com funcionen a la pràctica el processos d’ideació i producció dels programes i formats radiofònics i que vulguin dominar algunes de les tècniques de creativitat vinculades a la generació de continguts.

    Professors

    Josep M. Martí Martí

    Periodista i professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat a la UAB. Director de l’Observatori de la Ràdio i Secretari General dels Premis Ondas des de 1991. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional en mitjans audiovisuals. Fou Director de Ràdio Reus a Tarragona, Director general de Radio España-Cadena Catalana, Director de Radio Barcelona EAJ1 SER i Director de Cadena SER i de Localia Televisió a Catalunya. Ha format part del Comitè de Radio de la UER . Ha escrit llibres sobre la matèria que impartirà en el curs com són : “De la idea a l’antena:Tècniques de programació radiofònica” o “51 maneras de hacer buena radio”.