• Com dissenyar un projecte web

    Sessió on line en directe

    Objectius del curs

    Saber conceptualitzar un lloc web i tenir clar quines són les claus per tenir-hi cura són ara mateix entre les habilitats més demanades en el sector.

    A més, disposar d’una presència en línia cuidada, que reflecteixi adequadament la nostra experiència, capacitats i serveis que oferim, és essencial per a tot professional de la comunicació. Tant si es vol promocionar un producte o servei com si es volen donar a conèixer les habilitats que s’hi poden contractar, el web corporatiu és el pal de paller de tota la nostra estratègia de comunicació en línia.

    Programa

    • Definició del projecte. Les preguntes bàsiques.
    • El web, una feina d’equip. Continguts, disseny i programació.
    • Conceptualització. Els requeriments. L’arbre de continguts.
    • I si el fem en WordPress? Què hem de tenir en compte?
    • Refinament i canvis.
    • El projecte com a punt de partida, no d’arribada. Manteniment, actualitzacions i noves funcionalitats.

    Metodologia

    Una sessió de tres hores en directe, amb una part teòrica de plantejament de l’escenari i passes a seguir i un exercici de conceptualització del web nou.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació interessats en conèixer un mètode eficaç per tirar endavant nous projectes interactius i mantenir els que ja existeixen.

    Professors

    Jaume Pla Aubia

    Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Gestor de projectes interactius i formador freelance, fa més de dues dècades que col·labora amb nombroses empreses i entitats en tot tipus d’iniciatives de periodisme, comunicació i màrqueting a web i xarxes socials, entre elles l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, la Diputació de Barcelona o el Sindicat de Periodistes de Catalunya.