• Com ens hem de comunicar a Instagram: passem a la pràctica

    Objectius del curs

    Instagram és actualment una xarxa ineludible a l’hora de comunicar. Però, la sabem fer servir de manera òptima? Ens hi estem comunicant com cal per poder arribar als nostres destinataris? Com podem fer-nos un lloc amb les nostres imatges? Hem de fer posts o stories? Com hem de fer servir els hashtags? En aquest curs donarem resposta a totes aquestes preguntes, treballant de manera summament pràctica amb els continguts d’Instagram dels assistents. Els analitzarem, donarem consells de millora, farem pràctiques amb les diferents utilitats que ens ofereix aquesta xarxa social i definirem quina planificació de continguts és més adequada per a cada perfil.

    Programa

    Tots els punts d’aquest programa es treballaran a classe amb els continguts dels perfils d’Instagram dels assistents:

    • Objectius del nostre perfil d’Instagram
    • Tinc altres xarxes socials? Les puc sincronitzar?
    • Com ha de ser un post “normal”?
    • Com han de ser les meves fotografies?
    • Cartells i pòsters: sí o no?
    • El hashtag, el rei d’Instagram
    • Ubicació
    • La conversa als comentaris
    • Etiquetar: la manera de mencionar a Instagram
    • Amb quina freqüència he de publicar posts
    • Puc programar els posts?
    • Els stories, serveixen per a alguna cosa?
    • Què hi he de publicar?
    • Quan de penjar-ne?
    • Com aconseguir interactivitat amb els seguidors
    • Etiquetem?
    • El directe a Instagram: explotem-lo
    • Els missatges directes: la tercera pota d’Instagram
    • El calendari de planificació de continguts: la nostra millor arma

    Metodologia

    Aquest curs està plantejat d'una manera pràctica, entenedora, clara i dinàmica. Durant les dues sessions es tractaran a fons tots els punts del programa i es traslladaran als perfils d’Instagram dels assistents, per analitzar com treballen cadascun dels temes i per poder resoldre tots els dubtes que es presentin al respecte i descobrir individualment com millorar la comunicació en aquesta xarxa social.

    Professors

    Sílvia Llombart Monner

    Periodista, docent i consultora en comunicació, especialista en comunicació inclusiva i no sexista. Sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social. Va ser directora de laMalla.cat, cap de planificació editorial no diària a Prisacom i responsable de nous projectes digitals a LaVanguardia.com