• Com gestionar els Riscos Reputacionals

    Objectius del curs

    La transparència radical ha fet que les organitzacions s'obrin a una nova realitat marcada per l'escrutini públic de totes les seves accions i comunicacions, així com les dels seus líders. També l'aparició creixent d'estratègies que busquen el despretigi de persones, empreses i institucions, a partir de la generació de fake news vehiculitzades a través de pàgines falses i granges de trolls, han augmentat l'aparició de riscos purament reputacionals, de l'entorn, que abans o no existien o tenien una importància relativa: avui un risc absolutament desconnectat de la realitat pot enfonsar una reputació. Conèixer quins poden produir realment un dany, com avaluar-los i mitigar-los ajudarà a protegir-la i a navegar en millors condicions unes aigües cada vegada més turbulentes.

    Programa

    1.- Què és la Reputació Corporativa i com es mesura, metodologies. Quins són els stakeholders claus.

    2.- Quins tipus de riscos existeixen i com es diferencien dels riscos reputacionals

    3.- L'era de l'híper-transparència i com identificar i gestionar els riscos derivats

    4.- Com fer un mapa d'alertes i stakeholders per disposar d'intel.ligència reputacional

    5.- Com es mesuren els riscos reputacionals, quins són els criteris. Mapa de riscos i mitigació

    Metodologia

    El curs està estructurat en 5 unitats didàctiques diferents. A cadascuna d'elles, hi haurà vídeos i enllaços que permetran avançar en el contingut. Els alumnes hauran de completar també les activitats que es proposen i que seran revisades i orientades pel professor. Cadascú pot treballar al seu ritme, a les hores que prefereixin, tot respectant les dates de lliurament dels treballs. Els fòrums serviran per comunicar-se amb el professor i la resta de l’alumnat. Hi haurà apunts del curs i un apartat de recursos i bibliografia recomanada per aprofundir en els coneixements en la matèria.

    Requeriments

    El curs es desenvoluparà a través de la plataforma Moodle. Per poder tenir accés, l'alumne rebrà, abans de l'inici del curs, un correu electrònic amb les dades de registre, una vegada hagi completat el procés d'inscripció. Per poder obtenir el certificat d'assistència, l'alumne ha de visionar els vídeos gravats i realitzar els exercicis.

    Destinataris

    El curs s’adreça tant a professionals de la Comunicació Corporativa -membres de Departaments o agències de Comunicació- com a estudiants de Periodisme, Publicitat i Relaciones Públiques o Comunicació que vulguin introduir-se en el món de la gestió de la Reputació Corporativa i, en concret, dels riscos reputacionals. També a professionals de la consultoria estratègica, de negoci o de gestió d'intangibles, experts en avaluació de riscos i persones a l’atur provinent d'aquests camps que vulguin actualitzar el seu perfil professional en aquests moments.

    Professors

    Ricardo Gómez Díez

    Llicenciat en Periodisme per la UAB i Doctor en Ciències de la Comunicació per la UCM. Ha treballat com a Director de Public Affairs i Gestió de Crisi a la consultora Weber Shandwick i com a Director d'Àrea a Villafañe & Asociados, consultora especialitzada en Reputació Corporativa. Ha estat Director de Comunicació de Leroy Merlin i actualment és Director de Comunicació de Sage a Espanya i Portugal.