• Com gestionar les relacions amb els mitjans de comunicació

    Objectius del curs

    • Fer arribar els nostres missatges i informacions més efectivament davant d’un mitjà de comunicació (ràdio, televisió o premsa), o en una situació de crisi.
    • Millorar la nostra comunicació verbal i no verbal

    Aquesta formació us proporciona les eines necessàries per afrontar amb èxit qualsevol intervenció davant un mitjà de comunicació.

    Programa

    1. Conèixer el món mediàtic: premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals. Mantenir unes bones relacions amb els mitjans. Comprendre les especificats dels mitjans i dels periodistes.

    2. Com comunicar-se eficaçment amb els periodistes. Com preparar i gestionar una entrevista. Saber transmetre un missatge clar i concís. Aprendre a gestionar i respondre les preguntes del periodista (conèixer les regles de joc, l’off the record).

    3. Habilitats de comunicació dels portaveus. Presència física i comunicació no verbal (gestos, mirada, vestuari). Com gestionar una situació de crisi. Assessoria d’imatge.

    4. Pràctiques d’entrevista per a diferents tipus de mitjans (premsa, ràdio, televisió). Conèixer les tècniques d’expressió audiovisual.

    Metodologia

    • Breu teoria sobre cada concepte a tractar del curs
    • Exercicis pràctics: simulació de possibles situacions reals
    • Gravació, visionat i punts de millora

    Destinataris

    Membres de les juntes de govern, directius, portaveus de l’empresa, responsables de l’àrea de comunicació, comandaments intermedis, responsables de diverses àrees de l’empresa (màrqueting, RRHH, expansió, logística...).

    Professors

    Josep M. Brugués del Moral

    Llicenciat en Periodisme per la UAB i postgrau en Relacions Públiques per la Universitat de Seattle (EUA). Professor de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals a la Universitat Ramon Llull i professor associat a: l'IDEC. UPF i UOC. Official Trainer a Dale Carnegie.