• Com monetitzar el teu propi contingut

    Objectius del curs

    Any rere any creix el nombre de professionals freelance que treballen total o parcialment creant contingut. En moltes ocasions, en paral·lel al seu treball diari, aquests periodistes obren un blog, un canal de Youtube o un podcast. Quasi sempre aquests projectes s’acaben aparcant o es releguen al ‘temps lliure’ perquè no es creu en la possibilitat de monetitzar aquests continguts, de generar uns ingressos, ni tan sols secundaris. L’error que comet la majoria és obsessionar-se amb la publicitat i la necessitat de generar milers, sinó milions, de visites. Aquesta meta tan exigent fa que molts desisteixin. Aquest curs arriba per desmuntar aquesta idea de que l’única manera de generar ingressos amb el teu contingut és amb milers de visites o només per mitjà de la publicitat. Després d’acabar el curs, l’alumne tindrà al cap moltíssimes més idees i possibilitats de monetitzar el seu blog, podcast o canal de Youtube.

    Programa

    1. Comunitat i posicionament En aquest primer punt aprendràs com identificar i atreure el teu nínxol o públic objectiu i a posicionar-te millor entre els qui han de donar-te diners pel contingut.

    2. Com ingressar amb publicitat? Sí, aquest curs parla de Google Ads, el que hem intentat molts inserir als nostres blogs. El curs també parla sobre com aconseguir publicitat en videos de Youtube. Però, a més, presenta en aquest mòdul altres possibilitats amb la publicitat, com el contingut patrocinat i la monetització d’un podcast amb publicitat. I també veurem com aconseguir ingressos per mitjà del ‘màrqueting d’afiliats’.

    3. Generar leads com a forma d’ingressos. En aquest mòdul aprendràs conceptes que no et porten diners directament, però amb els quals assoliràs que la teva comunitat ‘faci el que li demanis’: explorarem el ‘call to action’, la conversió de visites en compres o aconseguir que un usuari que consumeix el teu contingut acabi contractant els teus serveis. En darrer lloc, aquest mòdul tractarà el tema del butlletí (newsletter) i com monetitzar-lo.

    4. Membership i subscripció. I si directament fem que la gent se subscrigui (pagant) per poder consumir el nostre contingut? Aquest mòdul t’ensenyarà com fer-ho, així com passar del contingut a una ‘membresia’ en la qual l’usuari rep contingut, cursos o el que tu ofereixis a canvi d’un pagament mensual o anual. D’altra banda, analitzarem l’‘infoproducte’, un element digital que pots monetitzar pel teu compte.

    5. Pagar = segueix així! El curs finalitza amb un cinquè mòdul on parlarem de com la teva comunitat pot arribar a pagar pel teu contingut... pel simple motiu de que el continuïs fent! Sí, és el moment de parlar del crowfunding, però també de plataformes com Patreon, Goteo, L’Aixeta i les eines de recolzament de Youtube o iVoox. Aprendràs no només el nom d’aquestes eines, sinó com aconseguir ingressos amb elles.

    Metodologia

    El curs té cinc mòduls, amb cinc tipus de vies per generar ingressos amb el contingut. Per cada mòdul, l’alumne tindrà entre un i tres vídeos pràctics, on es presenta una de les formes de monetització i s’expliquen els passos necessaris per posar-ho en pràctica. El curs vol potenciar també l’eina del fòrum, on tots els alumnes aportaran les seves experiències i idees, i el professor incentivarà la proactivitat amb consells i contingut extra adaptat a les necessitats i experiències particulars.

    El curs es desenvoluparà a través de la plataforma Moodle. Per a poder tenir accés, l'alumne rebrà, abans de l'inici del curs, un correu electrònic amb les dades de registre, una vegada hagi completat el procés d'inscripció.

    L'horari indicat en el marge dret és merament orientatiu. Com els vídeos estan enregistrats l'alumne pot accedir als materials a l'hora que prefereixi.

    Destinataris

    Aquest curs és per a tot aquell qui desitja treure rendiment del seu contingut i vol conèixer totes les possibilitats de monetització que ofereix un blog, un podcast, un canal de Youtube... o tot un projecte multicanal! És un curs pensat per a periodistes, freelance de la comunicació i tot emprenedor amb ganes de que el contingut que crea per passió i posicionament li doni, a més, un ingrés ‘extra’.

    Professors

    Adrián Caballero Escusol

    Periodista freelance i politòleg. És el sotsdirector de Report.cat, el setmanari digital del Col·legi de Periodistes. En paral·lel a projectes com el podcast Simple Política, és també professor de Redacció Professional a ESPRI i d'Ofimàtica avançada a ESIC.