• Com utilitzar Instagram stories

    Objectius del curs

    Amb aquest curs veurem com alguns mitjans i empreses utilitzen Instagram stories per explicar notícies o conceptes a la seva audiència de forma innovadora. Testejarem eines per crear Instagram stories i elaborarem un guió pensat per a produir contingut per a aquesta xarxa.

    Programa

    Introducció a Instagram stories

    • Origen
    • Instagram i els nous públics
    • Motius pels quals utilitzar Instagram stories pot beneficiar a un mitjà o a una empresa

    Exemples de l’ús d’Instagram stories en mitjans de comunicació i en empreses

    • Mitjans generalistes
    • Ús en ràdio
    • Campanyes de comunicació
    • Comunicació corporativa

    Explicant una notícia o concepte a través d’Instagram stories

    • Consells de narrativa per a Instagram
    • Com utilitzar la interacció amb el públic
    • Consells per arribar al màxim públic possible
    • IGTV
    • Interpretar les dades d’audiència d’Instagram

    Eines i recursos

    • Aplicacions d’escriptori
    • Aplicacions mòbils
    • Recursos multimèdia

    Característiques tècniques dels stories

    • Característiques a tenir en compte abans de crear stories, com ara mida, duració de vídeos, etc.

    Cas pràctic

    • Testejar algunes eines gratuïtes
    • Fer un guió per explicar una notícia o concepte amb Instagram stories

    Metodologia

    El curs combinarà exposicions d’exemples de com mitjans i empreses utilitzen els stories d’Instagram per explicar notícies o per comunicar conceptes, amb consells per crear-los i presentació d’eines útils per a la seva elaboració. Elaborarem un guió per a explicar una notícia o concepte amb Instagram stories i testejarem eines gratuïtes.

    Requeriments

    Tenir perfil a Instagram. Portar un telèfon mòbil intel•ligent i/o tauleta, i ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i comunicadors que vulguin utilitzar Instagram stories per fer arribar notícies o contingut a la seva audiència d’una manera innovadora.

    Professors

    Laia Ros Padullés

    Periodista multimèdia i fotògrafa. Graduada en periodisme a la Universitat Pompeu Fabra. Ha treballat com a periodista multimèdia a NUSHU, un mitjà que acosta les notícies als nens i a les escoles mitjançant còmics i una aplicació de realitat augmentada i ha col·laborat a la BBC. Actualment és cap de premsa del Festival Internacional de Cine de Dansa Choreoscope. Com a fotògrafa, ha rebut reconeixements internacionals pel seu treball al camp de refugiats d’Idomeni, a Grècia.

    Preus

    Col·legiats
    43,00€
    Col·legiats en atur
    Gratuït
    Red de Colegios Profesionales de Periodistas
    43,00€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    43,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    75,00€
    Tarifa pública
    85,00€

    Edicions futures

    Catalunya Central

    Plana de l'Om, 6 08241 Manresa
    11/03/2019 (15:00 a 20:00)
    5 hores
    Català
    * El periode d’inscripció començarà 30 dies abans de l’inici del curs