• Com utilitzar Instagram stories

    Objectius del curs

    Amb aquest curs veurem com alguns mitjans i empreses utilitzen Instagram stories per explicar notícies o conceptes a la seva audiència de forma innovadora. Testejarem eines per crear Instagram stories i elaborarem un guió pensat per a produir contingut per a aquesta xarxa.

    Programa

    Introducció a Instagram stories

    • Origen
    • Instagram i els nous públics
    • Motius pels quals utilitzar Instagram stories pot beneficiar a un mitjà o a una empresa

    Exemples de l’ús d’Instagram stories en mitjans de comunicació i en empreses

    • Mitjans generalistes
    • Ús en ràdio
    • Campanyes de comunicació
    • Comunicació corporativa

    Explicant una notícia o concepte a través d’Instagram stories

    • Consells de narrativa per a Instagram
    • Com utilitzar la interacció amb el públic
    • Consells per arribar al màxim públic possible
    • IGTV
    • Interpretar les dades d’audiència d’Instagram

    Eines i recursos

    • Aplicacions d’escriptori
    • Aplicacions mòbils
    • Recursos multimèdia

    Característiques tècniques dels stories

    • Característiques a tenir en compte abans de crear stories, com ara mida, duració de vídeos, etc.

    Cas pràctic

    • Testejar algunes eines gratuïtes
    • Fer un guió per explicar una notícia o concepte amb Instagram stories

    Metodologia

    El curs combinarà exposicions d’exemples de com mitjans i empreses utilitzen els stories d’Instagram per explicar notícies o per comunicar conceptes, amb consells per crear-los i presentació d’eines útils per a la seva elaboració. Elaborarem un guió per a explicar una notícia o concepte amb Instagram stories i testejarem eines gratuïtes.

    Requeriments

    Tenir perfil a Instagram. Portar un telèfon mòbil intel·ligent i/o tauleta, i ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i comunicadors que vulguin utilitzar Instagram stories per fer arribar notícies o contingut a la seva audiència d’una manera innovadora.

    Professors

    Laia Ros Padullés

    Periodista multimedia y fotógrafa. Graduada en periodismo en la Universidad Pompeu Fabra. Actualmente trabaja como periodista multimedia en Junior Report. También es jefa de prensa del Festival Internacional de Cine de Danza Choreoscope y ha colaborado con la BBC. Trabajó como periodista multimedia en Nushu, un medio que acerca las noticias a los niños y a las escuelas mediante cómics y una aplicación de realidad aumentada. Como fotógrafa, ha recibido reconocimientos internacionales por su trabajo en el campo de refugiados de Idomeni, en Grecia.

    Preus

    Col·legiats
    43,00€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats - Jubilats
    21,25€
    Red de Colegios Profesionales de Periodistas
    43,00€
    AMIC - Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació
    63,75€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    43,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    75,00€
    Tarifa pública
    85,00€

    Edicions futures

    Barcelona

    Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
    02/04/2020 (15:30 a 20:30)
    5 hores
    Català
    * El periode d’inscripció començarà 30 dies abans de l’inici del curs