• Community Manager als mitjans digitals

    Objectius del curs

    La participació en un mitjà digital presenta semblances i diferències amb la gestió que fa un community manager dels clients d'una empresa. El responsable de gestionar el contingut dels lectors ha de conèixer les principals eines amb les que es mou l'audiència a Internet (xarxes socials i algunes eines 2.0), fidelitzar-los perquè vulguin deixar els seus continguts, promoure per la Xarxa el que fan i fer-los partícip del contingut del mitjà, com a col·laboradors externs de la redacció. Exemples pràctics de El meu324 (l'espai de participació del 324 que compte amb més de 30.000 usuaris registrats).

    Programa

    1. Evolució dels espais de participació (a mitjans i webs públiques)
    2. De la participació passiva a la interacció en temps real
    3. Eines per localitzar nous usuaris segons audiències
    4. Eines de fidelització
    5. Eines de visualització del contingut generat pels usuaris
    6. Seguiment de les audiències a través de les xarxes
    7. Comunicació amb els lectors/ seguidors/ públic

    Metodologia

    Encara que avui dia sembli que tot passa per Twitter i/o Facebook, la xarxa va plena d'eines que faciliten el seguiment i captació de lectors/usuaris en múltiples plataformes. Tot és qüestió de conèixer-les i saber si les seves capacitats són bones per al nostre espai de participació, sigui en un mitjà, associació, web privada o administració pública. El seminari estarà basat en l'experiència de la professora en espais de participació en diferents mitjans privats i públics des de 1998. Serà totalment pràctic i s'utilitzaran eines per dur a terme la tasca del community manager en entorns informatius i socials.

    Requeriments

    Es recomana assistir amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    El seminari està pensat per a periodistes, responsables de captar i moure la participació d'un mitjà, però també per als dinamitzadors d'una comunitat on line, una àrea de l'administració pública o d'una associació ciutadana que vulgui donar a conèixer de manera continuada uns continguts a Internet.

    Professors

    Karma Peiró Rubio

    Directora de Nació Digital. Periodista especialitzada en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Va veure néixer la Internet a Espanya (1995) i des de llavors explica la seva evolució. Ha treballat en els principals mitjans digitals catalans (La Vanguardia, Catalunya Ràdio, TV3, Revista en.red.ando, Revista Web del Grup Godó) i col·laborat en molts altres mitjans nacionals i locals. Actualment està capbussada en el “periodisme de dades” com a nou àmbit professional. Ha organitzat les Jornades de Periodisme de Dades i Open Data (del 2013-15). Durant anys, professora de periodisme digital a les principals universitats catalanes (Blanquerna, UAB, UIC, UPC i UVIC).