La formació té com a objectiu principal explicar als professionals del món de la comunicació què significa treballar el producte editorial en un mitjà i com fer-ho per crear projectes exitosos, ja que el desenvolupament d’aquests implica múltiples departaments i perfils professionals. Sovint, el terme “producte” està associat a les empreses tecnològiques, però el curs vol acostar les funcions del product manager, que podríem definir com a “solucionador de problemes” i que és l’engranatge entre diverses àrees. Durant les sessions del curs, els assistents podran aprendre com crear un producte des de l’inici, a través d’una metodologia aplicable a qualsevol tipus de mitjà, des dels més grans als més locals. També permetrà veure casos reals i exemples de productes d’altres mitjans internacionals.
Les sessions seran expositives, amb una gran part teòrica per entendre com aplicar la metodologia de treball a la creació de productes en un mitjà per, posteriorment, dur-ho a la pràctica en la darrera sessió. En totes les sessions es mostraran exemples i casos reals així com es generarà debat i participació dels assistents.
Cal assistir a les sessions amb un ordinador portàtil per poder fer la part pràctica.
El curs s’adreça als professionals de la comunicació interessants en la vessant editorial des d’un punt de vista estratègic. Està pensat i dissenyat per a rols intermedis amb responsabilitat en l’àrea digital de qualsevol mitjà. El curs també pot ser un bon inici per a aquells estudiants que volen aprofundir en nous rols digitals en les redaccions, ja que es tracta de perfils poc disponibles a les redaccions de casa nostra.
És consultora SEO i Estratègia Digital per a mitjans de comunicació. Actualment és Cap d'Innovació i Estratègia Digital a l’AMIC, l’associació de mitjans d'informació i comunicació de Catalunya. També és professora associada a la UAB i professora de SEO per a mitjans a altres escoles de negoci. Participa activament en diversos congressos i conferències, realitzant ponències i formacions sobre com aconseguir trànsit a les webs dels mitjans digitals o estratègies per llançar un producte editorial. També és jutge en diferents premis de cerca com els Global, European o UK Search Awards i ha estat membre i jutge a l’Online News Association. Ha estat directora de SEO i Producte a El Nacional i responsable SEO a betevé. Forma part de MujeresenSEO, l’Associació de SEO en català i Google Product Experts.
18/02/2025 Barcelona |
18/02/2025 Tarragona |
17/02/2025 Barcelona |
14/02/2025 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat