• Creació d’un producte editorial: del concepte a la pràctica

    Curs presencial

    Objectius del curs

    La formació té com a objectiu principal explicar als professionals del món de la comunicació què significa treballar el producte editorial en un mitjà i com fer-ho per crear projectes exitosos, ja que el desenvolupament d’aquests implica múltiples departaments i perfils professionals. Sovint, el terme “producte” està associat a les empreses tecnològiques, però el curs vol acostar les funcions del product manager, que podríem definir com a “solucionador de problemes” i que és l’engranatge entre diverses àrees. Durant les sessions del curs, els assistents podran aprendre com crear un producte des de l’inici, a través d’una metodologia aplicable a qualsevol tipus de mitjà, des dels més grans als més locals. També permetrà veure casos reals i exemples de productes d’altres mitjans internacionals.

    Programa

    • Què és producte als mitjans de comunicació? Del naixement del concepte a l’actualitat
    • El perfil del product manager en una redacció 
    • Creant un equip de producte en un mitjà: de 0 a 100
    • Entenent la nostra audiència
    • Creant un producte real: de la idea al resultat
    • Com aprendre a monetitzar un producte?
    • Claus per millorar el producte: Innovació constant i aposta per l’experimentació
    • Casos reals: Aconseguint l’èxit d’un producte editorial
    • CAS PRÀCTIC: Ideant un producte editorial

    Metodologia

    Les sessions seran expositives, amb una gran part teòrica per entendre com aplicar la metodologia de treball a la creació de productes en un mitjà per, posteriorment, dur-ho a la pràctica en la darrera sessió. En totes les sessions es mostraran exemples i casos reals així com es generarà debat i participació dels assistents.

    Requeriments

    Cal assistir a les sessions amb un ordinador portàtil per poder fer la part pràctica.

    Destinataris

    El curs s’adreça als professionals de la comunicació interessants en la vessant editorial des d’un punt de vista estratègic. Està pensat i dissenyat per a rols intermedis amb responsabilitat en l’àrea digital de qualsevol mitjà. El curs també pot ser un bon inici per a aquells estudiants que volen aprofundir en nous rols digitals en les redaccions, ja que es tracta de perfils poc disponibles a les redaccions de casa nostra.

    Professors

    Clara Soteras i Acosta

    És consultora SEO i Estratègia Digital per a mitjans de comunicació. Actualment és Cap d'Innovació i Estratègia Digital a l’AMIC, l’associació de mitjans d'informació i comunicació de Catalunya. També és professora associada a la UAB i professora de SEO per a mitjans a altres escoles de negoci. Participa activament en diversos congressos i conferències, realitzant ponències i formacions sobre com aconseguir trànsit a les webs dels mitjans digitals o estratègies per llançar un producte editorial. També és jutge en diferents premis de cerca com els Global, European o UK Search Awards i ha estat membre i jutge a l’Online News Association. Ha estat directora de SEO i Producte a El Nacional i responsable SEO a betevé. Forma part de MujeresenSEO, l’Associació de SEO en català i Google Product Experts.