• Desenvolupament creatiu per a comunicadors

    Objectius del curs

    En aquest curs trencarem barreres, aprendràs que tothom pot desenvolupar la seva creativitat i quina és la seva importància per treballar de forma més efectiva, solucionar problemes i realitzar projectes que aporten valor al teu treball i et diferencien dels altres professionals. Mitjançant diferents tècniques de creativitat, desenvoluparàs el teu pensament lateral i seràs més innovador. Les metes a assolir són:

    • Desenvolupar la creativitat
    • Aprendre tècniques per treballar de forma més innovadora
    • Descobrir la funcionalitat del design thinking
    • Potenciar l’esperit creatiu del teu equip i millorar el seu rendiment
    • Millorar la teva motivació
    • Realitzar projectes més disruptius i amb més valor afegit

    Programa

    1.- Una aproximació al concepte de creativitat. Per què és important cuidar i estimular la creativitat? Fases del procés creatiu. Competències necessàries per desenvolupar la creativitat. L’actitud creativa. Pensament i creativitat. Claus del procés creatiu en grup i individual.

    2.- Què guanyem amb la creativitat i la innovació? Beneficis per a les persones i per a les organitzacions. Solucionar problemes.

    3.- Pràctiques i tècniques que augmenten el rendiment creatiu. Models creatius. Tècniques de creativitat individuals versus tècniques grupals. Tècniques per a la generació d’idees versus tècniques per a la seva selecció. Altres tècniques creatives.

    • Els 6 barrets de pensar d’Edward de Bono
    • El mètode SCAMPER
    • El mètode del pont: inversió, exageració, desig i distorsió
    • Mapes mentals: com fer-los, associació i 6 preguntes
    • Brainstorming
    • Mètode de la fugida
    • Mètode de l’atzar

    4.- Design Thinking. Què és i per a què serveix? Quines són les competències necessàries? La generació d’empatia. El treball en equip. La generació de prototips. La seva part lúdica. Tècniques amb un gran contingut visual.

    Metodologia

    Es combinarà la teoria amb exercicis pràctics.

    Destinataris

    Professionals de la comunicació i altres professionals que vulguin ser més efectius i més innovadors en els seus projectes i treball diari o que vulguin potenciar l’esperit creatiu del seu equip de treball.