• Eines de comunicació digital de l’era post-Facebook

    Nous mitjans i plataformes per a periodistes i comunicadors

    Objectius del curs

    Vivim un moment d’eclosió de noves eines i plataformes que estan canviant a gran velocitat la nostra manera de comunicar. Els intercanvis d’informació tenen lloc en més canals dels que imaginem, de les formes més diverses i amb possibilitats molt diferents a les que estàvem acostumats.

    En aquest taller coneixerem les principals eines que cal considerar i dominar per estar en la punta de llança de la comunicació digital. En tractarem les característiques, com utilitzar-les i de quina manera ens poden ajudar a potenciar l’audiència i la visibilitat dels nostres projectes de comunicació com a periodistes.

    El curs t’obrirà portes, finestres i noves dimensions per sorprendre, complementar i renovar tant la teva comprensió de la comunicació actual com l’impacte digital en la teva audiència.

    Programa

    • Google Hangouts. L’eina de Google per comunicar, enregistrar i emetre sessions.
    • Snapchat. Com transformar la bogeria dels joves en accions de comunicació i promoció.
    • Periscope: Com convertir el teu smartphone en una unitat mòbil d’emissió en directe i oberta al món.
    • Blab: Converses i entrevistes en directe amb audiència global

    Metodologia

    El curs segueix el mètode propi d'Enrique San Juan d'explicació clara, divulgativa, rigorosa, directa i motivadora de conceptes englobats en el temari. Les explicacions, aptes per a tot tipus de públic, estan basades en l'experiència professional directa, s'acompanyen d'elements visuals, exercicis grupals i varietat de recursos per expandir les matèries exposades en la sessió.

    Requeriments

    Cal assistir al curs amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Tots aquells periodistes i comunicadors d’organitzacions que volen conèixer les noves plataformes de difusió digital per aprofitar-ne tot el potencial i extreure’n el màxim rendiment.

    Professors

    Enrique San Juan González

    Periodista, especialitzat en noves tecnologies, té una àmplia experiència en Internet i les seves aplicacions empresarials des dels seus inicis. Ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és Director de l’agència digital Community Internet – the social media company a Barcelona.