• Eines per generar ingressos amb continguts digitals

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Any rere any creix el nombre de professionals freelance que treballen total o parcialment creant contingut. En moltes ocasions, en paral·lel al seu treball diari, obren un blog, un canal de Youtube o Twitch o un podcast. Molts cops aquests projectes queden aparcats o relegats al ‘temps lliure’ perquè no es veu clara la possibilitat de monetitzar aquests continguts. Com generar ingressos, ni que siguin secundaris? L’error de la majoria és obsessionar-se en aconseguir milers de visites que portin publicitat. Aquesta meta tan exigent fa que molts ho deixin al poc de començar.

    Aquest curs vol demostrar que es pot generar ingressos amb un mitjà o qualsevol contingut sense necessitat dels milers i milers de visites o només per mitjà de la publicitat. Després d’aquest curs, l’alumne tindrà al cap moltíssimes més idees i possibilitats per monetitzar el seu contingut. Durant el curs, es veuran exemples de tot tipus de generació d’ingressos i, per descomptat, es reservarà temps per analitzar i millorar la monetització dels projectes dels alumnes.

    Programa

    1. Comunitat i posicionament

    Hi ha vida més enllà de la publicitat. Però aquesta vida passa per identificar i crear una comunitat al voltant del nostre contingut. En aquest primer punt aprendrem com identificar i atreure al públic objectiu i nínxol i posicionar-nos millor entre els qui podrien donar diners pel nostre contingut.

    2. Com ingressar per publicitat?

    També parlarem de com guanyar diners amb la publicitat a Internet. Parlarem de Google Ads i també de la publicitat als vídeos de Youtube o Twitch, així com formes d’aconseguir publicitat a un podcast o qualsevol tipus de mitjà digital. Presentarem també altres possibilitats, com el contingut patrocinat o el màrqueting d’afiliats.

    3. Subscripció i membresia

    I si directament fem que la nostra comunitat acabi pagant per consumir el nostre contingut? Aquest mòdul ensenya com fer-ho, així com a passar del contingut a una ‘membresia’, en la qual l’usuari rep contingut, cursos o el que sigui que oferim a canvi d’un pagament mensual o anual.

    4. Leads i infoproductes

    En aquest punt parlarem de conceptes que no porten diners directament, com els leads, però que ens donaran l’oportunitat de gestionar contactes i altres dades. Parlarem de call to action, conversió de visites en vendes i de com aconseguir crear contingut en paral·lel, com ebooks, tutorials, guies, etc. que poden complementar els nostres ingressos.

    5. Ingressos indirectes

    Un espai per ingressos indirectes i, en molts casos,‘inesperats’. Merchandising, conferències, contractacions i molta marca personal. Un maó més en el nostre objectiu de construir i mitjà que generi tot tipus d’ingressos.

    6. Cas a cas

    El moment de posar a prova el que s’ha explicat al curs, dissenyant models d’ingressos per als casos presentats pels alumnes.

    Metodologia

    El curs es divideix en dues jornades presencials de tres hores. La primera jornada serà en la qual coneixerem les diferents possibilitats de monetització, amb exemples per cadascuna d’elles. A més, es dedicarà temps a analitzar dues claus de la monetització de petits projectes: la diversificació dels ingressos i la creació d’una comunitat fidel. En la segona sessió s’entrarà en profunditat en aquelles vies de monetització preferides pels alumnes, amb consells més pràctics i destacant eines i apps que poden fer més fàcil arribar a la comunitat i monetitzar-la. Durant aquesta segona sessió serà també moment de que els alumnes que ho desitgin exposin el seu cas i puguin rebre ajuda personalitzada.

    Destinataris

    Aquest curs és per a tot periodista i comunicador que vulgui treure rendiment del seu contingut i vulgui conèixer totes les possibilitats de monetització que pot oferir un blog, podcast, canal de Youtube o Twitch, xarxes socials... o tot en un mitjà multicanal.

    Professors

    Adrián Caballero Escusol

    Periodista freelance. Subdirector del Report.cat, el setmanari digital del Col∙legi de Periodistes. Durant dos anys va ser cap de comunicació de Nacions Unides Espanya (ANUE) i en l’actualitat és professor d’Eines Digitals a la UOC i creador de continguts al podcast i canal de Youtube Simple Política.