• El doble repte de comunicar sobre sostenibilitat

    Sessions on line en directe i enregistrades

    Objectius del curs

    - Entendre la importància d'una comunicació eficaç i honesta per aconseguir els objectius de sostenibilitat.

    - Aprendre a aprofitar la sostenibilitat com una oportunitat per millorar l'engagement amb tots els stakeholders i per reforçar la reputació de l'organització.

    - Explorar diferents estratègies i tàctiques de comunicació per promoure la sostenibilitat.

    - Proporcionar les eines necessàries per comunicar amb èxit el propòsit i l'estratègia de sostenibilitat.

    - Desenvolupar habilitats per elaborar missatges clars, concisos i atractius sobre la sostenibilitat que connectin amb el propòsit i interessos de les nostres audiències clau.

    Programa

    PRIMERA PART: Comunicar sobre Sostenibilitat

    1. Fonaments de sostenibilitat:
      • Principis bàsics i dimensions (social, mediambiental, econòmica i de bon govern)
       
    2. Obstacles en la Comunicació de Sostenibilitat:
      • Greenwashing, greenhushing i altres reptes del context comunicatiu actual
       
    3. Objectius Estratègics per Comunicar amb Impacte
      • Crear consciència
      • Fomentar l'acció
      • Mobilitzar suports i aliances

      Activitat - Casos d'Estudi:
      Anàlisi d'iniciatives de comunicació exitoses i no exitoses

    SEGONA PART: Estratègies i Tàctiques per Comunicar amb ètica i Impacte

    1. Com crear missatges convincents i adaptar-se a l'audiència
       
    2. El poder de la narració:
      • Tècniques de storytelling per a la connexió humana
       
    3. Visualització de dades:
      • Presentació clara i atractiva d'informació complexa sobre sostenibilitat
       
    4. Principals punts d'aprenentatge i les claus per a una comunicació eficaç

       Dinàmica - Role Playing:
       Els participants practicaran la comunicació sobre sostenibilitat en diferents escenaris (presentació pública, resposta a  preguntes dels mitjans, comunicació interna).

    Metodologia

    Combinació de contingut teòric amb activitats interactives, estudis de casos i exercicis pràctics

    Destinataris

    Periodistes, tècnics i altres professionals que hagin de comunicar temes relatius a la sostenibilitat de les seves empreses o organitzacions a diversos públics interns i externs i vulguin millorar les habilitats per parlar sobre sostenibilitat de manera clara, persuasiva i accessible als diferents públics.

    Professors

    Marcela Ospina

    Directiva i consultora amb més de 20 anys d'experiència en comunicació estratègica, impacte social i transformació cultural, a Europa i Amèrica Llatina. Fins al 2020 va ser membre del consell de direcció de l'ONG internacional Oxfam Intermón, on va dirigir la comunicació i el compromís públic. Directora i professora del Màster en Direcció de Comunicació d'EADA Business School i Vicepresidenta de Sostenibilitat i Cultura de Both People and Comms.

    Preus

    Col·legiats
    75,00€
    Col·legiats en atur
    40,00€
    Col·legiats - Jubilats
    10,00€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    75,00€
    ACPC/AMIC/APPEC
    112,50€
    Associacions i estudiants de periodisme
    132,00€
    Tarifa pública
    150,00€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    13/11/2024 (10:00 a 12:00)
    20/11/2024 (10:00 a 12:00)
    4 hores
    Català
    Inscriu-te