• Estratègies de l'assessor en imatge i comunicació

    Objectius del curs

    La capacitat de comunicació d’una persona és un actiu cada vegada més valorat en tots els àmbits professionals. I molt sovint, la pròpia imatge és el primer missatge que emetem en qualsevol situació comunicativa. Per als periodistes, especialment els que treballen en gabinets i consultories, l’assessoria d’imatge i comunicació de líders i portaveus és una competència cada cop més sol·licitada. Però per a tot tipus de professionals, també per als periodistes de mitjans, saber com potenciar la pròpia imatge és un actiu molt valuós.

    Aquest curs ofereix una introducció a les estratègies fonamentals de l’assessoria en imatge i comunicació que es poden aplicar tant a un mateix com als altres, ja sigui en l’àmbit personal o en el professional i molt especialment en situacions on intervenen els mitjans. L’objectiu és ajudar a descobrir el potencial comunicatiu de cadascú i activar la projecció de la seva imatge.

    Programa

    1. Imatge i comunicació: el poder ocult
      • El nostre cos, un llenguatge universal: postura corporal, gestualitat, mirada…
      • Expressió oral: la capacitat de generar emocions
    2. Imatge personal: descobrir el potencial
      • Telegènia, fotogènia i estilisme
    3. Imatge i context: posada en escena
      • Interacció entre personatge i escena
    4. Imatge i mitjans de comunicació: realitat i virtualitat
      • Tipologia de comunicació: TV, ràdio, premsa i internet
      • Relació amb els mitjans i els periodistes
    5. Protocol i aspectes legals de la imatge
      • Fonaments del protocol. Protecció de la imatge i la propietat intel·lectual

    Metodologia

    El curs combina l’exposició estructurada dels conceptes fonamentals de l’assessoria en imatge i comunicació amb l’anàlisi d’exemples paradigmàtics i exercicis pràctics que els participants porten a terme a la mateixa aula.

    Destinataris

    Tota mena de professionals que es vulguin introduir en l’assessoria en imatge i comunicació: periodistes, comunicadors, relacions públiques, promotors i representats en l’àmbit corporatiu i institucional i altres.