• Facebook per a periodistes: com treure'n més profit?

    Objectius del curs

    Facebook ha esdevingut una plataforma tan potent, amb tants usuaris connectats, que s’ha fet amb el control de les redaccions periodístiques, que en depenen per obtenir lectors. El seu algorisme condiciona la demanda i ha obligat, en part, a variar l’oferta. Per a bé o per a mal, ha suposat la fi del periodisme tal com l’havíem entès fins ara.

    L’objectiu d’aquest curs és aprofundir en el paper del periodista en el nou món connectat i que els participants aprenguin a fer servir la xarxa social amb més seguidors per crear marca personal, per trobar notícies i per fer-les arribar al públic.

    Analitzarem com funciona la xarxa de Zuckerberg i aprendrem a treure’n profit, sense renunciar als valors i a la responsabilitat social que s’espera, també, dels periodistes del segle XXI.

    Programa

    • El paper del periodista en el nou mon hiperconnectat
    • Escoltar les xarxes: Facebook i Twitter com a font d'informació
    • La marca personal: potencia la teva imatge
    • Informar per Facebook: crear i compartir
    • L'algorisme i l'abast: com aconseguir més visites
    • El contingut nadiu: Instant articles

    Metodologia

    El curs combina explicacions de conceptes amb exercicis pràctics. Es presentaran molts exemples de pràctiques que podem integrar en el nostre dia a dia.

    Requeriments

    Cal tenir un compte previ de Twitter i de Facebook i un mínim d’experiència d’usuari. Es recomana assistir al curs amb ordinador portàtil.

    Destinataris

    El curs està pensat tant per a usuaris avançats de Facebook com per a persones sense formació prèvia en xarxes socials. No donarem res per sabut, però anirem molt més enllà del nivell elemental i aprofundirem en l’ús de les xarxes socials per posar-nos al dia. El curs serà especialment útil per a escèptics del món 2.0, nostàlgics del vell periodisme que no es donen per vençuts, emprenedors i tots els que volen treure el màxim partit de les noves eines per continuar exercint la professió periodística el millor possible.

    Professors

    Isaac Salvatierra Pujol

    Cap de l’edició digital de l’ARA. Especialitzat en internet i noves narratives. Ha estat cap d’informatius de RAC1 i director de l’emissora municipal del seu poble, Ràdio Tiana. També ha treballat a El Punt i a l’ACN com a delegat a Nova York. És professor de Noves Tecnologies Aplicades a la Comunicació al Grau de Comunicació i Indústries Culturals de la Universitat de Barcelona. Escriu de periodisme en moviment al blog Fcinc http://isaacsalvatierra.cat/