• Finançament per a mitjans digitals

    Objectius del curs

    La tecnologia, internet i les xarxes socials han transformat els sistemes dels mitjans per obtenir ingressos. La publicitat tradicional ha patit un descens progressiu que ha coincidit amb la redefinició del periodisme i els mitjans de comunicació i amb la crisi econòmica mundial. Tant les corporacions de comunicació com les noves publicacions ‘digital first busquen el benefici amb estratègies on el contingut es distribueix per nous canals i adquireix una nova dimensió.

    El curs té com a objectiu que els participants descobreixin els models sorgits en l'era digital per obtenir ingressos a través dels continguts. Durant les sessions s’exposarà l'impacte que suposa la gestió dels continguts digitals, la seva monetització i la repercussió que això té en els diferents àmbits de la comunicació.

    Programa

    1. Ingressos a través de pagament per continguts:
      • De la música a la premsa: la calor d’Spotify
      • Tres models: Premium, Freemium i Paywall
      • El conflicte entre Apple i el Financial Times
    2. Ingressos indirectes obtinguts a través de productes o serveis associats al contingut:
      • Associació amb altres marques: cobranding
      • Els periodistes són la marca
      • Regals a canvi de subscripcions
    3. Ingressos publicitaris:
      • Plataformes de publicitat àgil per a petits anunciants
      • La publicitat contextual i l’hiperlocal
      • Preparant l’arribada de la televisió social
    4. Altres ingressos:
      • La innovació i la creació de nous fulls de ruta
      • Noves fidelitzacions: gamificació, xarxes socials, comerços físics i el negoci del Big Data

    Metodologia

    Durant la sessió s’exposaran els conceptes amb exemples i casos reals que permetin donar a conèixer als participants les tendències del periodisme digital i la creació de noves estructures per obtenir ingressos.

    Destinataris

    El curs està orientat a periodistes, empresaris i emprenedors dels mitjans de comunicació interessats en descobrir les noves vies de finançament que ofereix l’entorn digital. Durant la sessió es presentaran les eines existents i s’introduirà els assistents a un context que evoluciona a una velocitat difícil de seguir.

    Professors

    Marc Ustrell Hernández

    Periodista freelance. Corresponsal de Catalunya Ràdio al Barcelonès Nord. Especialitzat en el periodisme digital i les noves narratives. Explora els nous models de finançament en la indústria dels mitjans de comunicació al bloc marcustrell.cat. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i Postgrau en Comunicació Estratègica Digital a la Universitat Pompeu Fabra.