La tecnologia, internet i les xarxes socials han transformat els sistemes dels mitjans per obtenir ingressos. La publicitat tradicional ha patit un descens progressiu que ha coincidit amb la redefinició del periodisme i els mitjans de comunicació i amb la crisi econòmica mundial. Tant les corporacions de comunicació com les noves publicacions ‘digital first busquen el benefici amb estratègies on el contingut es distribueix per nous canals i adquireix una nova dimensió.
El curs té com a objectiu que els participants descobreixin els models sorgits en l'era digital per obtenir ingressos a través dels continguts. Durant les sessions s’exposarà l'impacte que suposa la gestió dels continguts digitals, la seva monetització i la repercussió que això té en els diferents àmbits de la comunicació.
Durant la sessió s’exposaran els conceptes amb exemples i casos reals que permetin donar a conèixer als participants les tendències del periodisme digital i la creació de noves estructures per obtenir ingressos.
El curs està orientat a periodistes, empresaris i emprenedors dels mitjans de comunicació interessats en descobrir les noves vies de finançament que ofereix l’entorn digital. Durant la sessió es presentaran les eines existents i s’introduirà els assistents a un context que evoluciona a una velocitat difícil de seguir.
Periodista freelance. Corresponsal de Catalunya Ràdio al Barcelonès Nord. Especialitzat en el periodisme digital i les noves narratives. Explora els nous models de finançament en la indústria dels mitjans de comunicació al bloc marcustrell.cat. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i Postgrau en Comunicació Estratègica Digital a la Universitat Pompeu Fabra.
22/04/2024 Sant Cugat del Vallès |
22/04/2024 Girona |
19/04/2024 Barcelona |
18/04/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20