• Gestió de xarxes socials per a mitjans de comunicació

    Objectius del curs

    Cada vegada més, els lectors arriben a les notícies a través de les xarxes socials, sense passar per la portada digital del mitjà. Si aquestes xarxes es gestionen bé, s'arribarà a més lectors i ells mateixos multiplicaran la difusió dels continguts. A més, Facebook o Twitter també són una font d'informació i una via de relació entre el mitjà i els lectors. En aquest curs es presenten les millors maneres de difondre continguts a través de les xarxes socials i com analitzar si s’està aconseguint i en quin grau. A més, els participants descobriran maneres d'aconseguir-hi informació i en quins casos es pot utilitzar.

    Programa

    Sessió 1:

    Per què serveixen les xarxes socials a un mitjà de comunicació?

    • La desaparició de la home i la distribució capsul·lar d'informació
    • La recerca del clic, a qualsevol preu?
    • Interacció amb el lector: discussions, rectificacions i aclariments
    • Les claus: interacció, proximitat i transparència

    Facebook, una màquina d'aconseguir visites

    • Com funciona el canal de notícies
    • Què penalitza l'algoritme de Facebook?
    • Què funciona a Facebook?
    • Anàlisi de dades d'audiència de la pàgina de Facebook
    • Cap a on va Facebook?

    Sessió 2

    Twitter, l'eina més ràpida i a la butxaca de molts

    • Conceptes bàsics: hashtags, mencions, respostes i trending topics
    • Eines de gestió de Twitter
    • Què piular i com fer-ho. Com redactar els tuits
    • Retuits i clics, com s'aconsegueixen?
    • Impacte, engagement i anàlisi d'audiències de Twitter
    • Cap a on va Twitter?

    Cerca d'informació

    • Facebook, una xarxa molt tancada
    • Eines de seguiment de tendències a Twitter
    • Cerca avançada amb Twitter, un món de possibilitats
    • Quina informació podem utilitzar?
    • El problema de les fotografies a les xarxes socials

    Les altres xarxes: Instagram, Linkedin, G+, Pinterest, Ello...

    Metodologia

    El curs està totalment pensat per a mitjans de comunicació i se centra en l'explicació del funcionament intern de les principals xarxes socials i dels mecanismes que poden ser útils per arribar als lectors. Es presenten nombrosos casos i exemples d'ús d'eines de gestió, anàlisi i monitoratge. La participació dels assistents s’incentivarà amb exercicis pràctics sobre com convindria actuar a les xarxes socials i se'ls explicaran eines gratuïtes que poden fer servir en la feina diària.

    Requeriments

    És recomanable assistir amb un ordinador portàtil i tenir comptes de Twitter i Facebook.

    Destinataris

    Periodistes avesats a internet que volen aprendre com millorar la distribució d'informació a través de les xarxes, com analitzar-ne l'audiència i de quines maneres poden cercar-hi notícies.

    Professors

    Enric Borràs Abelló

    Llicenciat en Història (UAB) i en Periodisme (UPF), especialitzat en periodisme digital. Ha estat el responsable del canal de Tecnologia i ciència de VilaWeb, ha treballat al dBalears, a Mallorca, ha coordinat l'edició digital de l'ARA Balears i actualment gestiona les xarxes socials i fa informació tecnològica i de xarxes al diari ARA.