• Imatge, tipografia i llenguatge gràfic periodístic

    Objectius del curs

    Una imatge val més que mil paraules. Encara més en periodisme i en el món de la comunicació en general. Per això, aquest taller proposa una introducció als elements essencials que cal tenir en compte per tractar els aspectes no lingüístics de la comunicació: imatge, tipografia, forma i color.

    El curs té una orientació molt pràctica i es basa en l’anàlisi d’un gran nombre d’exemples a partir dels quals els participants poden extreure pautes útils per aplicar a moltes menes diferents de publicacions: diaris, revistes, newsletters, comunicats, pàgines web, blogs i altres.

    No calen coneixements previs de disseny ni de fotografia. El curs és una oportunitat per a totes aquelles persones interessades en el llenguatge gràfic o que necessiten tenir-ne uns coneixements essencials per aplicar a la seva feina i també per a les que tenen el disseny i la imatge periodístics en el centre de la seva activitat. Unes i altres hi trobaran aportacions útils que els permetran millorar la presentació gràfica dels seus projectes i publicacions.

    Programa

    1. Fotografia

    2. Tipografia

    3. Color

    4. Forma

    Metodologia

    Les sessions de treball es basen en l’anàlisi d’un gran nombre d’exemples de publicacions. A partir d’elles es proposen pautes i criteris per aplicar a diferents tipus de situacions i mitjans.

    Destinataris

    El taller està adreçat a totes aquelles persones que treballen o tenen interès per la forma gràfica dels mitjans de comunicació escrits, ja siguin impresos o a Internet. Els continguts i la metodologia estan pensats per resultar útils als qui han d’intervenir en el disseny d’una publicació –impresa o digital– de qualsevol mena, com poden ser directors d’art, dissenyadors, fotoperiodistes o il·lustradors, entre molts d’altres.