• Instagram: eines i tècniques per a comunicadors i empreses

    Objectius del curs

    La fotografia està fent un canvi substancial. Mitjançant els telèfons mòbils i les tauletes, qualsevol persona pot fer una foto aquí, ara, retocar-la i penjar-la a Internet. El curs parteix d´aquest panorama de canvi per centrar-se en la xarxa social de fotografia Instagram. Tractarem diferents aspectes amb una orientació molt pràctica: com fer bones fotos, saber captar la llum i retocar-les; l’ús dels programes d´edició o com aconseguir més seguidors entre d´altres. També es tractarà la utilitat d’Instagram per a les empreses i marca personal.

    Programa

    Inicis i evolució

    Instagram compte:

    • Funcionament
    • Personal-Empresa
    • BIO
    • Integració xarxes socials
    • Ús dels Hashtags #, filtres
    • Mosaic-Boomerang-Layout
    • Vídeo
    • Privacitat, censura, drets d’autor
    • Multicompte
    • Comunitats Instagram, trobades Instawalk

    Instagram per a empreses, marca personal:

    • Exemple d’empreses
    • Com portar el nostre Instagram
    • Concursos, promocions, anuncis.

    Stories:

    • Vídeos
    • Fotos
    • Directes

    Anàlisi estadístiques:

    • Estratègia a seguir, publicacions
    • Programes, aplicacions per gestionar Instagram
    • Programar post Instagram
    • Programes de likes, comentaris
    • Aconseguir seguidors
    • Compra de seguidors

    Anuncis i concursos:

    • Publicitat ADS
    • Creació d’anuncis des de Facebook
    • Concursos

    Programes per millorar i retoc:

    • Snapseed, Photoshop Express, Enlight, Vsco….
    • Consells de fotografia
    • Reflexió d’Instagram respecte a la fotografia tradicional

    Metodologia

    El curs combina breus exposicions de conceptes amb la demostració i pràctica de captura, retoc, transmissió, difusió, etiquetatge i captació de seguidors. També s'explica perquè una empresa ha de ser present a la xarxa social Instagram. Els participants poden seguir i posar en pràctica els exemples per introduir-se en les característiques bàsiques de les diferents eines i tècniques exposades.

    Requeriments

    Tot i que no és imprescindible, es recomana assistir amb un telèfon smartphone o una tableta amb l’aplicació gratuïta Instagram prèviament instal·lada i un perfil creat en aquesta xarxa social. El curs és apte tant per a Apple com Android.

    Destinataris

    El curs és útil a tot tipus de comunicadors, tant els que treballen en empreses, gabinets i consultories com els que ho fan en mitjans de comunicació. També s’adreça a totes les persones interessades en el món de la fotografia i especialment en la xarxa Instagram, per poder millorar i difondre les seves fotos.

    Professors

    Jordi Gamell Balaguer

    Jordi Gamell Balaguer. Tècnic audiovisual, expert en gestió i formació de xarxes socials i fotògraf. Apassionat per les noves tecnologies, té més de 37.000 seguidors a la xarxa social Instagram (@narj). Ha publicat un llibre digital interactiu a l’AppStore, amb consells sobre com millorar el mateix Instagram (@narj my Iphone & Instagram).

    Ha rebut múltiples mencions i premis a Instagram (#gf_spain, #incostabrava, #icamdaily, #bnw_captures, millor foto Ironiger, etc.), i ha estat nomenat com a usuari a seguir (Instagramer Suggested) pel mateix Instagram.

    Ha realitzat tres exposicions d’Instagram (#InstaTres) a la Sala Espelt de Vilajuïga, al Cau del Llop (Girona) i al Mirador Photo Garrigàs. Com a fotògraf professional, ha exposat a Dalicatessen (Figueres), al Celler Espelt (Vilajuïga), a Les Bernardes (Salt) i a la Biblioteca Carles Rahola. La Diputació de Girona ha escollit aquest 2016 l’exposició “Els Colors de Girona” per fer-la itinerant a tots els pobles de la comarca de Girona. Ha impartit classes d’Instagram a diversos centres, i ha assessorat empreses que volen aprofitar les possibilitats d’aquesta xarxa social.