• La transformació de la publicitat digital

    Objectius del curs

    Des del primer anunci online fins els nostres dies, la publicitat ha viscut una veritable transformació. No només han canviat els formats, la distribució dels anuncis, les formes de contractació i el seu impacte i rellevància, sinó també, i sobretot, el perfil dels usuaris connectats i com es consumeix. En aquest curs, es pretén oferir una àmplia visió sobre la publicitat digital i les seves diferents modalitats, els formats més habituals, les formes de contractació...amb consells i bones pràctiques per millorar-ne l’efectivitat. A més a més, descobrirem les interioritats de la publicitat programàtica i de l’ecosistema publicitari actual, així com els reptes que es plantegen per a l’evolució del sector.

    Programa

    • Introducció
      • El mercat publicitari : actors i xifres
    • Modalitats de publicitat.
      • Models de contractació
      • Formats, mètriques, exemples i bones pràctiques
    • Data i publicitat:
      • 1st, 2nd,3rd party data
    • Ecosistema publicitari
      • El món Adtech
      • Planificació de campanyes i anàlisi de resultats
      • La publicitat programàtica
      • Els walledgardens: GAFAM & BATX
    • Reptes i tendències de la publicitat digital

    Metodologia

    Durant el curs es combinen la presentació de conceptes publicitaris, el debat sobre temes rellevants i la resolució d’exercicis pràctics.

    Requeriments

    Es recomana que els alumnes assisteixin al curs amb un ordinador portàtil, equipat amb full de càlcul i calculadora per poder realitzar els exercicis.

    Destinataris

    Treballadors del món del màrqueting digital, tant de mitjans d’informació com d’agències; periodistes de ciberdiaris (pureplayers), edicions digitals de mitjans convencionals i altres pàgines i portals web sobre continguts generals o especialitzats; consultors en comunicació; periodistes emprenedors i free-lancers.