• Marca personal per a periodistes

    Objectius del curs

    Els periodistes ja no poden confiar només en la capacitat dels mitjans d’informació per difondre els continguts que saben crear. A més, la crisi econòmica fa encara més difícil la contractació. Per sort, la digitalització i la xarxa global de comunicació que proporciona Internet ofereixen noves oportunitats. El periodista és un creador de continguts que disposa de molts recursos per fer-se conèixer. Si abans d’aquest gran canvi, només la firma en un mitjà garantia la possibilitat de “fer-se un nom”, ara cadascú pot construir la seva marca personal amb les eines de l’entorn digital. Aquest curs proporciona una comprensió de l’entorn i posa a l’abast de tothom els instruments més eficaços per aconseguir una posició personal reconeguda.

    Programa

    • Les marques a Internet: riscos i avantatges de la comunicació global i immediata
    • Construcció de la marca personal: procés, coherència i perseverança
    • El nom, el perfil propi i la presència a les xarxes socials digitals
    • Recursos digitals per donar a conèixer la marca pròpia
    • Recursos per al control de la reputació
    • Exemples de desenvolupament de la marca personal periodística

    Metodologia

    Explicacions per part del docent combinades amb la pràctica immediata dels assistents.

    Requeriments

    Les persones que hi participin han de ser usuaris avançats d’Internet i hauran d’assistir al curs amb un ordinador.

    Destinataris

    Periodistes que necessiten desenvolupar la seva marca personal en els entorns digitals.