• Màrqueting de continguts i contingut generat per l'usuari

    Objectius del curs

    El usuaris fan servir les xarxes socials expressar-se, també en relació amb les empreses i les organitzacions. Cada dia es publiquen comentaris parlant de productes i serveis que han provat o volen comprar, a més de relacionar-se d’alguna manera amb les marques que els agraden: això genera el que s’anomena contingut generat per l’usuari (UGC). El màrqueting de continguts és una via per incentivar-lo i així aconseguir més comentaris positius i guanyar visibilitat online.

    Amb aquest curs es vol aconseguir:

    - Entendre els beneficis del UGC i fer-lo servir per a objectius concrets

    - Aprendre com incentivar l’usuari a generar continguts a les xarxes socials

    - Conèixer bones pràctiques de relació amb l’usuari fent servir el màrqueting de continguts

    Programa

    - Què és el UGC i per què és interessant per a les empreses i les organitzacions

    - Quina relació hi ha entre el màrqueting de continguts i el UGC

    - Tàctiques per aprofitar el màrqueting de continguts i incentivar el UGC amb exemples de Twitter, Instagram i LinkedIn

    - Exercici individual per combinar màrqueting de continguts i UGC

    Metodologia

    - Començarem amb algunes definicions teòriques de conceptes relacionats amb el UGC.

    - Després, veurem exemples d’empreses i persones que aprofiten el UGC a les seves estratègies de màrqueting i comunicació i així anirem descobrint tàctiques per incentivar a l’usuari. 

    - Al final es realitzarà un exercici individual (pot ser el cas de cada assistent o un d’hipotètic) i es repassarà en comú per treure’n millors conclusions.

    Destinataris

    Periodistes realitzant tasques a departaments de comunicació o màrqueting que vulguin conèixer millor les oportunitats que ofereixen les xarxes socials per incentivar la relació entre usuaris i empreses.

    Professors

    Eva Sanagustín Fernández

    Llicenciada en Comunicació audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Redactora web freelance especialitzada en estratègia i màrqueting de continguts. Exerceix com a tal des de 2009, però escriu continguts des de 2002. Abans, va treballar en projectes digitals a diverses agències fent-se càrrec de la gestió i producció de continguts. Ha publicat 12 llibres relacionats amb continguts, màrqueting i mitjans socials.