• Master Class: Bones pràctiques en xarxes socials per a periodistes

    Programa

    Les xarxes socials han irromput amb força a les redaccions periodístiques i han canviat completament el model de producció i distribució de les notícies. Els periodistes han d'adaptar-se a un nou escenari comunicatiu caracteritzat per dues variables: la bidireccionalitat de les informacions i l'excés de continguts.

    Les principals capçaleres anglosaxones ja han elaborat guies per recollir les millors pràctiques a seguir en xarxes socials per tal de millorar els continguts informatius i incrementar les audiències. Però quina és la situació de la premsa a Catalunya respecte l’ús de les xarxes socials? Treuen el màxim profit de les xarxes a l’hora de produir les notícies? Creen i gestionen comunitats virtuals entorn de les seves capçaleres? Com poden els periodistes, a títol individual, aprofitar aquestes plataformes de la millor manera possible?

    Els objectius de la present masterclass són els següents:

    1. Identificar els usos de xarxes socials en el procés de producció i difusió de les notícies.
    2. Descriure les estratègies per crear i gestionar comunitats digitals al voltant de l’empresa periodística.
    3. Establir un seguit de bones pràctiques en l'ús periodístic de les xarxes socials.

    Professors

    Susana Pérez-Soler

    Periodista i doctora en Comunicació Digital per la Universitat Ramon Llull. Investiga la transformació del Periodisme en l’era digital a la Facultat de Comunicació Blanquerna, on és membre del grup d’investigació DigiLab. Al TecnoCampus, centre adscrit a la Universitat Pompeu Fabra, imparteix les assignatures de Xarxes Socials i Màrqueting de Continguts. Ha estat reconeguda amb el 8è Premi de Recerca Universitària convocat per la Premsa Comarcal (ACPC) i la Xarxa Vives d’Universitats.