• Perfecciona les teves habilitats com a formador/a

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Cada cop és més habitual que els professionals del periodisme i la comunicació s’especialitzin en algun tema concret i que, a partir d’aquest coneixement, acabin impartint xerrades, tallers i formacions. Aquesta activitat pot esdevenir, a més, una manera interessant d’obrir noves portes professionals. Però guanyar-se la vida fent formacions no comença ni s’acaba amb el domini d’un tema ni amb la capacitat d’oratòria. Hi ha d’altres factors que cal dominar en l’àmbit pedagògic.

    En aquest curs volem compartir un conjunt de recomanacions i consells que us ajudaran, d’una banda, a preparar les vostres formacions amb tècniques, instruments i procediments útils per al disseny i l’elaboració de materials didàctics i de l’altra, a millorar la vostra manera de comunicar.

    Programa

    1. Com convertir el teu saber en una lliçó interessant? (la sistemàtica dels temaris)

    2. Combinant la teoria i la pràctica: com evitar les classes avorrides o frívoles? Ús d’eines interactives de participació, gamificació, storytelling…

    3. Orientacions sobre la formació virtual (síncrona i asíncrona): principals errors, alguns consells i una breu llista de recursos que val la pena tenir en compte

    4. L’avaluació també és part de la formació.

           a. Criteris a l’hora de proposar treballs i exàmens. Rúbrica i feedback

           b. Criteris a l’hora de rebre bons i mals resultats de les avaluacions dels alumnes (gestionar l’èxit i el fracàs)

    5. Replicar, “paquetitzar” i/o personalitzar les teves formacions

    6. Busca’t soci/s (i com associar-se?)

    7. Formar per compte d’altres o esdevenir emprenedors de la formació?

    Metodologia

    Exposició dialogada amb els participants, exercicis pràctics, consells i explicació d’aprenentatges professionals obtinguts durant la dilatada experiència docent del professor en escoles i universitats públiques i privades i com a formador del Col·legi de Periodistes.

    Destinataris

    Periodistes i altres professionals que s’inicien en l’àmbit de la formació, però també adreçat a aquelles persones que ja estan impartint cursos, seminaris o xerrades i volen millorar les seves habilitats.

    Professors

    Mario Sorribas Fierro

    Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narratives de negocis. Professor de storytelling i comunicació persuasiva a OBS Business School i a UIC Barcelona.

    Preus

    Col·legiats
    34,00€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats jubilats
    17,00€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    34,00€
    ACPC/AMIC/APPEC
    51,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    59,84€
    Tarifa pública
    68,00€

    Edicions obertes

    Barcelona

    Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona
    02/10/2025 (10:00 a 14:00)
    4 hores
    Català
    Inscriu-te