• Periodisme de Moda a Internet

    Objectius del curs

    Internet ha canviat la forma en què consumim informació de moda. Les firmes han trobat noves vies de comunicació a través de les xarxes socials i les estratègies de relació amb els públics s’han tornat més complexes i frenètiques. Els mitjans han hagut d’agilitzar la seva capacitat de resposta i els continguts audiovisuals han guanyat pes en detriment del text i l’anàlisi.

    En aquest curs s’analitzaran els canvis produïts en aquest sector i les noves fórmules resultants. S’aprofundirà en el llenguatge utilitzat pels mitjans online, el tipus d’informació que es difon i els nous formats audiovisuals. Es donaran claus per guanyar en agilitat sense renunciar a la qualitat informativa. Els participants adquiriran nocions per iniciar-se en el sector i coneixeran les eines necessàries per dur a terme un bon treball de periodisme de moda a Internet.

    Programa

    • La moda a Internet. Com ha canviat la informació?
    • Nous formats, noves capçaleres.
    • El text, el nou actor secundari?
    • El pes del contingut audiovisual.
    • Les marques, noves difusores de continguts.
    • El pes dels blocs en el panorama informatiu.
    • Xarxes socials, les grans aliades.
    • Què busca el públic interessat en la moda a Internet.
    • Claus per mantenir la qualitat sense perdre agilitat.

    Metodologia

    El curs combinarà l’explicació dels punts detallats en el programa amb activitats per portar a la pràctica determinats aspectes dels continguts tractats.

    Requeriments

    No és imprescindible assistir al curs amb ordinador, tot i que pot ser útil en alguns apartats del programa com el referit a les xarxes socials.

    Destinataris

    Professionals del periodisme i la comunicació interessats en el món de la moda i que vulguin conèixer mètodes de treball, eines i nous canals de la informació d’aquest àmbit a Internet. Persones que treballen o volen treballar com a comunicadors de moda, ja sigui per compte propi, per a un mitjà o per a una empresa.