• Periodisme visual

    Disseny i imatge en els mitjans de comunicació escrits

    Objectius del curs

    Carlos Pérez de Rozas proposa un taller de treball sobre la influència de la forma en la posada en pàgina de la informació. El fil conductor serà la rellevància del disseny i la imatge en els mitjans de comunicació escrits i el paper dels directors d’art, els fotògrafs i els il·lustradors, així com la constant recerca dels referents culturals a la història en general i la història de l’art en particular.

    Les sessions tenen un enfocament molt pràctic basat en l’anàlisi compartida amb els participants d’un gran nombre d’exemples i referents en tot tipus de publicacions. A cada jornada es tractarà un tema diferent i es donarà protagonisme a un o diversos esdeveniments, temes o personatges de repercussió informativa mundial. A més, a cada sessió del curs assistirà un convidat especialment vinculat al tema del dia.

    El curs és una excel·lent oportunitat per a dissenyadors, directors d’art, fotògrafs, il·lustradors, compaginadors i totes les persones amb interès per la forma de les informacions en mitjans impresos per actualitzar i compartir coneixements de forma dinàmica i pràctica, a partir de l’anàlisi conjunt dels casos presentats.

    Programa

    1. Les notícies
    • Un any després de l’atemptat de la Marató de Boston de 2013
    • El Papa Francesc
    1. Reportatges
    • Kadi (“La Vanguardia”)
    • Dasani (“The New York Times”)
    1. Esports
    • De Muhamad Ali a Leo Messi
    • Els Jocs Olímpics de Londres 2012
    • La Super Bowl
    1. Retrats
    • Gabo
    • Mandela
    • Steve Jobs
    • I altres…
    1. Internacional
    • Egipte
    • Síria

    Metodologia

    Cada sessió es basarà en l’anàlisi del professor, compartit amb les aportacions dels participants, d’un gran nombre d’exemples de publicacions, així com de les referències històriques o culturals en les quals troben el punt de partida. Cadascuna de les cinc sessions està dedicada a un tema diferent i comptarà amb la participació d’un convidat especial que complementarà els comentaris i les aportacions del professor.

    Destinataris

    El taller està adreçat a directors d’art, dissenyadors, fotoperiodistes, compaginadors, il·lustradors, periodistes de tot tipus i a totes aquelles persones que treballen o tenen interès per la forma gràfica dels mitjans de comunicació escrits.