• Plataformes per a l’enviament de notes de premsa

    Sessió on line en directe

    Objectius del curs

    L’enviament de notes de premsa és una tasca habitual als gabinets de premsa, agències i consultores de comunicació, departaments de màrqueting i altres perfils de comunicació corporativa. Malgrat l’evolució de les noves tecnologies, moltes notes de premsa encara s’envien per correu electrònic, amb bases de dades creades ad hoc i que no permeten una bona segmentació.

    L’aparició de les plataformes per a l’enviament de comunicats de premsa ha revolucionat aquesta activitat en oferir una manera molt més fàcil, segura i conforme a la legislació vigent d’arribar als destinataris de la comunicació.

    Aquesta sessió on line se centra en les principals eines d’aquesta mena que cada cop fan servir més gabinets de premsa, agències, empreses i consultors de comunicació per agilitzar els enviaments de notes de premsa als mitjans, fer el seguiment amb els periodistes i obtenir més impactes. Les coneixes?

    Programa

    1. Les notes de premsa no han mort. Reivindiquem la vigència d’aquest format essencial en la comunicació corporativa i analitzem els principals factors que disminueixen l’efectivitat d’aquesta mena de comunicacions.

    2. Les notes de premsa no són correu brossa. Repassem la metodologia actual d’enviament de notes de premsa per correu electrònic i els problemes que planteja pel que fa a operativa, gestió de bases de dades, compliment del RGPD, etc.

    3. Plataformes per a l’enviament de notes de premsa. Expliquem què són, com funcionen i els avantatges que ofereixen aquestes eines per a enviar notes de premsa que cada cop fan servir més gabinets, agències i consultors.

    1. Funcionament: com carregar, programar i enviar un comunicat
    2. Avantatges: beneficis per als usuaris i els comunicadors
    3. Desavantatges: saturació informativa, publicacions de poc valor, etc
    4. Funcionalitats: segmentació, seguiment de mitjans, clipping, etc
    5. Preus: quan costa enviar una nota de premsa amb aquestes eines

    4. Plataformes nacionals per enviar notes de premsa. Repassem les principals eines que existeixen per a l’enviament de notes de premsa a escala nacional, les comparem i expliquem com escollir la més adient a cada cas.

    5. Plataformes internacionals per enviar notes de premsa. Fem un cop d’ull a les principals eines per enviar notes de premsa a altres països.

    6. Preguntes i respostes. Aquestes plataformes realment valen la pena? Són per a mi? Quina em convé escollir? Quins resultats puc esperar?

    Metodologia

    Sessió online de 2 hores amb un enfocament molt pràctic, de manera que se surti de la sessió amb una visió clara d’aquestes eines i quan convé usar-les. No requereix coneixements especialitzats d’informàtica, noves tecnologies, etc.

    Destinataris

    Professionals que envien notes de premsa als mitjans de manera habitual o puntual: gabinets de premsa, agències de comunicació, departaments de màrqueting d’empreses, consultors de comunicació, especialistes en SEO, etc.

    Professors

    Roger Garcia

    Llicenciat en Ciències de la Comunicació a la UAB. Periodista i redactor freelance amb més de 25 anys d’experiència. Especialista en comunicació corporativa, ha treballat a publicacions especialitzades, agències de comunicació i departaments de màrqueting d’empreses. És l’editor de RedactorFreelance.com, una comunitat virtual amb més de 25.000 usuaris.