• Què és la Intel·ligència Artificial i com s'utilitza en Periodisme

    Sessió on line en directe

    Objectius del curs

    L'objectiu és explicar l'ús que es fa de la Intel·ligència Artificial en les redaccions periodístiques. La primera part de la sessió servirà per conèixer alguns conceptes bàsics de la IA en l’àmbit dels mitjans, com ara què és l'automatització de continguts, què són els continguts generats automàticament i quina diferència hi ha entre l’aprenentatge automàtic i profund. També es farà un repàs a algunes de les experiències nacionals i internacionals més destacades. Durant la segona part, s'abordaran els reptes i les oportunitats d'aquesta tecnologia aplicada als mitjans de comunicació i s’exposaran algunes eines que es poden fer servir.

    Programa

    • Una aproximació a la Intel·ligència Artificial: Machine Learning i Deep Learning
    • Com s'aplica aquesta tecnologia en les redaccions periodístiques
    • Reptes i oportunitats de la IA aplicada als mitjans
    • Usos i eines

    Metodologia

    És un curs que combina la teoria amb exemples reals.

    Destinataris

    Periodistes de premsa escrita, ràdio, televisió i mitjans digitals i estudiants que volen adquirir coneixements i habilitats en l’automatització de continguts. També està adreçat a consultors, professionals de gabinets de comunicació o treballadors dels departaments de comunicació i màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial.

    Professors

    Susana Pérez Soler

    Periodista i doctora en Comunicació per la Universitat Ramon Llull. Professora de Comunicació digital a la facultat Blanquerna-URL. Estudia la manera en què la tecnologia transforma el periodisme i escriu sobre transformació digital a publicacions especialitzades.