L'objectiu és explicar l'ús que es fa de la Intel·ligència Artificial en les redaccions periodístiques. La primera part de la sessió servirà per conèixer alguns conceptes bàsics de la IA en l’àmbit dels mitjans, com ara què és l'automatització de continguts, què són els continguts generats automàticament i quina diferència hi ha entre l’aprenentatge automàtic i profund. També es farà un repàs a algunes de les experiències nacionals i internacionals més destacades. Durant la segona part, s'abordaran els reptes i les oportunitats d'aquesta tecnologia aplicada als mitjans de comunicació i s’exposaran algunes eines que es poden fer servir.
És un curs que combina la teoria amb exemples reals.
Periodistes de premsa escrita, ràdio, televisió i mitjans digitals i estudiants que volen adquirir coneixements i habilitats en l’automatització de continguts. També està adreçat a consultors, professionals de gabinets de comunicació o treballadors dels departaments de comunicació i màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial.
Periodista i doctora en Comunicació per la Universitat Ramon Llull. Professora de Comunicació digital a la facultat Blanquerna-URL. Estudia la manera en què la tecnologia transforma el periodisme i escriu sobre transformació digital a publicacions especialitzades.
02/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20