• Redacció per a Internet

    Objectius del curs

    De la mateixa manera que escrivim diferent en premsa que en ràdio o televisió, és evident que per a Internet cal escriure d'una altra manera. Un canal diferent requereix un llenguatge diferent. Hi ha diferents paràmetres que cal tenir en compte quan escrivim a la xarxa, com el fet que el lector ho vol tot i ho vol ràpid, l'existència dels enllaços, l'encaix en diferents suports i la lectura en pantalla.

    En aquest curs analitzarem les tècniques per escriure un text escanejable per un lector davant una pantalla, com s'han de fer servir els enllaços, com aconseguir que la urgència de la publicació no vagi en detriment del nostre producte, etc. Igualment, veurem que és diferent escriure un text per a la web que per a les diferents xarxes socials, com per exemple Twitter. En tots casos, amb exemples reals i exercicis pràctics.

    Programa

    • Un nou canal, un nou llenguatge
    • Com tractem el problema de la temporalitat
    • Multimèdia
    • Narrativa no lineal: periodisme Ikea
    • Multi plataforma
    • Hipertextualitat
    • Participació
    • Què volen els lectors?
    • Elements de jerarquització de la informació
    • Estructurem el text per a la xarxa
    • Els enllaços, els reis d'Internet
    • Eines on line per escriure millor
    • Bones pràctiques i trucs per escriure a Facebook i Twitter

    Metodologia

    Aquest curs està plantejat d'una manera entenedora, clara i dinàmica. Totes les explicacions que es facin s'acompanyaran d'exemples explicatius per entendre perfectament el contingut de les sessions. A més, en totes elles es duran a terme exercicis pràctics que ens demostraran com portar al dia les eines que anem aprenent en aquest curs.

    Destinataris

    Tots aquells que comuniquen a Internet i a les xarxes socials. Periodistes, blocaires, responsables de màrqueting, membres de departaments de comunicació, community managers, creadors de contingut on line, etc.

    Professors

    Sílvia Llombart Monner

    Periodista, docent i consultora en comunicació, especialista en comunicació inclusiva i no sexista. Sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social. Va ser directora de laMalla.cat, cap de planificació editorial no diària a Prisacom i responsable de nous projectes digitals a LaVanguardia.com