• SEO per a bloggers: Com enamorar Google amb el teu blog

    Objectius del curs

    Avui dia un blogger pot arribar a generar una gran audiència i fins i tot fer-ne una forma de vida o un complement a la seva activitat professional. Per tal que això pugui passar, un aspecte fonamental és que el blog en qüestió assoleixi un públic massiu i aliniat amb els continguts que ofereix. Per fer més senzilla aquesta tasca, la millor manera es fer que Google treballi per a nosaltres.

    Com fer-ho? Hi ha diverses tècniques fonamentals per aconseguir-ho i aquest és l’objectiu del curs: aprendre a dominar-les.

    Programa

    1. Per què un blog agrada a Google?
    2. Els conceptes de SEO on-page i SEO off-page, fonamentals per al blogger
    3. Com posiciona Google els seus continguts
    4. La importància de les paraules clau per als continguts
    5. SEO on-page per a bloggers
    6. SEO off-page per a bloggers
    7. Com fer una auditoria SEO del teu blog
    8. Què prioritzar per agradar a Google?
    9. Exemples de bones pràctiques SEO per a bloggers

    Metodologia

    El curs es basa en l’explicació de conceptes acompanyada de multitud d’exemples. La sessió és dinàmica i es fomenta la interacció constant entre professor i participants, orientada a que aquests treguin el màxim profit del seu aprenentatge i puguin veure com aplicar-lo a la seva pràctica professional, present o futura.

    Requeriments

    En tractar-se d’un curs de nivell introductori a les noves tècniques de marketing efectiu, no calen coneixements previs.

    No és imprescindible assistir al curs amb ordinador portàtil o tauleta, però pot ser d’utilitat per consultar exemples addicionals als exposats pel professor.

    Destinataris

    Totes aquelles persones que tenen un blog, ja sigui personal o professional, i que volen conèixer les millors pràctiques SEO. És ideal també per a periodistes que volen enfortir la seva marca personal a través d’una bitàcora i que necessiten conèixer com funciona el posicionament web aplicat a blogs. També és interessant per a persones amb responsabilitats en gestió de continguts dins les empreses, ja que sovint inclou la gestió d’un blog.

    Professors

    Roger Bretau Farguell

    Expert en inbound marketing. Actualment és director de marketing en una empresa del sector e-commerce. Combina aquesta dedicació amb la gestió del seu blog Marketing en Redes, en el qual tracta les noves formes de captar clients i vendre a Internet. També exerceix puntualment com a consultor. Ha impartit seminaris i webinars sobre inbound marketing a centres (IEBS) i empreses (SEMRush). Llicenciat en Periodisme, està certificat en inbound marketing per Hubspot i posseeix la certificació de Google en Analytics i Adwords. Ha cursat màsters en Comunicació Empresarial especialitat en Tecnologies Digitals i en Direcció de Marketing i Gestió comercial, així com un postgrau en Brand Community Management.