En els darrers anys, el concepte del “storytelling” ha guanyat influència en l’àmbit de la comunicació. El recurs d’explicar a través de relats s’ha consolidat com una estratègia de comunicació que permet situar i retenir un missatge en un context comunicatiu competitiu i saturat d’impactes comercials.
En aquest context, el storytelling ha demostrat ser eficaç a l’hora de generar relats memorables, fàcils de compartir i prou emocionants com per captar l’atenció del públic, mobilitzar recursos i persuadir persones.
Tanmateix, la generalització d’aquesta tècnica fa necessària una actualització procedimental i l’adopció de noves perspectives vinculades a les 4 “i”s del storytelling: immersió, impacte, interacció i integració.
Aquest curs, amb continguts avançats, s’adreça a persones que hagin participat en formacions prèvies en l’àmbit de l’storytelling i que desitgin aprofundir en la pràctica o bé en la descoberta de noves aplicacions punteres.
OBJECTIUS I BENEFICIS DEL CURS
Els participants del curs podran:
Primera sessió
1. Anatomia d’una història:
Segona sessió
Periodistes i comunicadors que hagin realitzat els cursos previs de Storytelling del Col·legi de Periodistes o que tinguin una mínima experiència prèvia sobre aquest tema i que vulguin:
Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narrativa corporativa i professor de Storytelling a OBS Business School.
Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social i Màster en Analista d'Intel·ligència. Professor associat a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) on imparteix docència sobre lobbisme i grups d’influència, comunicació política i institucional i tècniques d’storytelling. Ha estat director de l’Observatori Espanyol dels Think Tanks.
27/03/2024 Barcelona |
26/03/2024 Vic |
26/03/2024 Tarragona |
25/03/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20