En els darrers anys, el concepte del “storytelling” ha guanyat influència en l’àmbit de la comunicació. El recurs d’explicar a través de relats s’ha consolidat com una estratègia de comunicació que permet situar i retenir un missatge en un context comunicatiu competitiu i saturat d’impactes comercials.
En aquest context, el storytelling ha demostrat ser eficaç a l’hora de generar relats memorables, fàcils de compartir i prou emocionants com per captar l’atenció del públic, mobilitzar recursos i persuadir persones.
Tanmateix, la generalització d’aquesta tècnica fa necessària una actualització procedimental i l’adopció de noves perspectives vinculades a les 4 “i”s del storytelling: immersió, impacte, interacció i integració.
Aquest curs, amb continguts avançats, s’adreça a persones que hagin participat en formacions prèvies en l’àmbit de l’storytelling i que desitgin aprofundir en la pràctica o bé en la descoberta de noves aplicacions punteres.
OBJECTIUS I BENEFICIS DEL CURS
Els participants del curs podran:
Primera sessió
1. Anatomia d’una història:
Segona sessió
Periodistes i comunicadors que hagin realitzat els cursos previs de Storytelling del Col·legi de Periodistes o que tinguin una mínima experiència prèvia sobre aquest tema i que vulguin:
Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narratives de negocis. Professor de storytelling i comunicació persuasiva a OBS Business School i a UIC Barcelona.
Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social. Professor associat de Tècniques de redacció en Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de Comunicació, teories i tècniques a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
15/09/2025 Barcelona |
12/09/2025 Tarragona |
12/09/2025 Calella |
09/09/2025 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat