• Taller d’introducció a la gamificació

    Objectius del curs

    L’objectiu és que els assistents coneguin com es poden adaptar les mecàniques i dinàmiques dels jocs i aplicar-les a entorns que en principi no són lúdics per resoldre problemes concrets a través de potenciar la motivació, la participació, l’interès i la fidelització tant de clients com treballadors, estudiants o seguidors. Encara que ara per ara la gamificació es coneix poc, en un futur pròxim serà tan comú com les Xarxes Socials o Webs pels resultats que permet obtenir amb un cost molt baix. Segons M2 Research, s’estima que el negoci de les aplicacions basades en la gamificació recaptarà 2,8 bilions de dòlars al 2016.

    Programa

    • Què és la gamificació?
    • Dinàmiqes gamificades.
    • Tècniques gamificades.
    • Objectius en la gamificació.
    • Sectors on es pot aplicar la gamificació.
    • Exemples gamificats.
    • Introducció a Storytelling, Advergaming i Narrativa Transmedia.
    • Mostra d’organigrames gamificats.
    • Casos d’èxit: BBVA.
    • Piràmide de Maslow.
    • Efecte Zeigarni.
    • Teoria del Flux.
    • Estadístiques d’smartphones.
    • Què enganxa dels jocs: exemples
      • Candy Crush
      • Hat Day
    • Blogs d’interès.
    • Demostració: comunicació en jocs.
    • Taller: ideació d’un joc (existent o no) gamificat per a una marca en concret.
    • Avaluació de les propostes i intercanvi d’idees i suggeriments de millora.

    Metodologia

    El taller té una part inicial basada en l’exposició de diferents estructures gamificades per aconseguir objectius concrets. S’analitza com es pot treure profit d’un canal directe de comunicació, les motivacions intrínseques i extrínseques, mecàniques i dinàmiques dels jocs, tipus de jugadors i casos d’èxit. Es veuran diferents vídeos d’exemples i casos d’èxit. A la segona part es proposa als assistents dissenyar un joc nou (o partir d’un d’existent) i gamificar-lo amb uns objectius concrets de comunicació, participació, fidelització o altres.

    Requeriments

    Cal assistir amb ordinador portàtil, smartphone o una tableta per fer un test gamificat.

    Destinataris

    El taller s’adreça a persones que desitgen entrar en contacte i veure les possibilitats d’aplicació de noves formes de comunicació, fidelització, motivació i aprenentatge per a professionals de la comunicació, l’educació, social media, pimes, comerç de proximitat, RRHH i altres.

    Professors

    Àngel Fulquet Sales

    CEO de Gamification Games i Vianvi Mobile, empreses dedicades al món de les Apps des de fa més de 3 anys. Ha publicat diferents jocs, entre els quals destaca Image Quiz, un joc d’intuïció visual amb més de 40.000 descàrregues en 200 països i una valoració de 4.2 sobre 5 per part dels usuaris. També ha col·laborat amb la Diputació de Tarragona en diferents activitats de formació. És un apassionat de l’aplicació de la psicologia a l’àmbit dels videojocs.