• Taller d’introducció a la gamificació

    Objectius del curs

    L’objectiu és que els assistents coneguin com es poden adaptar les mecàniques i dinàmiques dels jocs i aplicar-les a entorns que en principi no són lúdics per resoldre problemes concrets a través de potenciar la motivació, la participació, l’interès i la fidelització tant de clients com treballadors, estudiants o seguidors. Encara que ara per ara la gamificació es coneix poc, en un futur pròxim serà tan comú com les Xarxes Socials o Webs pels resultats que permet obtenir amb un cost molt baix. Segons M2 Research, s’estima que el negoci de les aplicacions basades en la gamificació recaptarà 2,8 bilions de dòlars al 2016.

    Programa

    • Objectius en la gamificació.
    • Conèixer mecàniques i tècniques gamificades.
    • Motivacions intrínseques i extrínseques.
    • Sectors on es pot aplicar la gamificació.
    • Exemples gamificats.
    • Introducció a Storytelling, Advergaming i Narrativa Transmedia.
    • Piràmide de Maslow, Efecte Zeigarni i Teoria del Flux, exemple Candy Crash.
    • Efectes Psicològics que produeixen els jocs. Dopamina, Seretonina, Oxitocina i Endorfines.
    • Mostra d’organigrames gamificats.
    • Casos d’èxit: BBVA i Altres.
    • Com treure rendiment a Facebook Gamificant.
    • Valoració de la proposta Gamificada "Liv Lab Comercios a Gran Canarias".
    • Estadístiques d’smartphones.
    • Blogs i llibres d’interès.
    • Test Gamificat amb premi al guanyador.
    • Avaluació de les propostes amb intercanvi d’idees i suggeriments de millora.

    Metodologia

    El taller té una part inicial basada en l’exposició de diferents estructures gamificades per aconseguir objectius concrets. S’analitza com es pot treure profit d’un canal directe de comunicació, les motivacions intrínseques i extrínseques, mecàniques i dinàmiques dels jocs, tipus de jugadors i casos d’èxit. Es veuran diferents vídeos d’exemples i casos d’èxit. A la segona part es proposa als assistents dissenyar un joc nou (o partir d’un d’existent) i gamificar-lo amb uns objectius concrets de comunicació, participació, fidelització o altres.

    Requeriments

    Cal assistir amb ordinador portàtil, smartphone o una tableta per fer un test gamificat.

    Destinataris

    El taller s’adreça a persones que desitgen entrar en contacte i veure les possibilitats d’aplicació de noves formes de comunicació, fidelització, motivació i aprenentatge per a professionals de la comunicació, l’educació, social media, pimes, comerç de proximitat, RRHH i altres.

    Professors

    Àngel Fulquet Sales

    CEO de Gamification Games i Vianvi Mobile, empreses dedicades al món de les Apps des de fa més de 3 anys. Ha publicat diferents jocs, entre els quals destaca Image Quiz, un joc d’intuïció visual amb més de 40.000 descàrregues en 200 països i una valoració de 4.2 sobre 5 per part dels usuaris. També ha col·laborat amb la Diputació de Tarragona en diferents activitats de formació. És un apassionat de l’aplicació de la psicologia a l’àmbit dels videojocs.