• Taller: Gestionar la Reputació en el sector de les Infraestructures

    Sessió on line en directe

    Objectius del curs

    En una societat en constant canvi, la Comunicació s’ha convertit en una eina estratègica clau per a la reputació d’empreses i institucions, especialment en un sector com el de les Infraestructures que en els darrers anys es troba en el focus de les crítiques de la ciutadania per les importants afectacions que comporta en la seva vida qüotidiana.

    Aquest taller està dirigit a professionals o estudiants de Periodisme que volen fer la transició cap a la consultoria o que ja treballen en departaments o agències de Comunicació, però que volen aprofundir en la gestió reputacional d’empreses dins d’aquest important sector.

    Els participants podran aprendre a identificar oportunitats de comunicació, així com a estructurar i definir objectius i estratègies que tinguin èxit a l’hora de protegir i promoure la reputació d’empreses de transports, constructores o concessionàries d’autopistes, grans equipaments, com ara estacions de ferrocarril o aeroports, etc. A més d’identificar els grups d’interès claus i crear continguts rellevants en l'àmbit de la comunicació digital. 

    Les infraestructures són punt d'interès per a mitjans, partits polítics, associacions, ONGs i ciutadans. Què cal tenir en compte quan comuniquem sobre infraestructures? Quines diferències hi ha amb altres sectors? Com es gestiona la reputació d’una empresa privada o d’una infraestructura pública? Què és el més important a protegir durant una crisi? Què interessa a periodistes i influencers? I què interessa als ciutadans? Com relacionar-se amb la resta d’stakeholders?

    Programa

    Passos a seguir

    • Com gestionar la reputació en aquest sector
    • Quines són les principals eines per a mesurar-la
    • El model d’Oxford i la gestió de crisi
    • Quines habilitats cal desenvolupar
    • Quin paper juguen els mitjans, els veïns, les xarxes, les organitzacions…..
    • Quins entorns tenim

    Serveis a oferir

    • Gestor de reputació en situacions de crisi
    • Desenvolupament de continguts estratègics
    • Gestió de la relació amb els mitjans i relacions públiques
    • Monitoratge i anàlisi de l’impacte mediàtic

    Casos pràctics

    • Plantejament i resolució de casos reals (la gestió d’Abertis en la crisi dels peatges a Catalunya, l’ampliació de l’aeroport de Barcelona)
    • Com elaborar una proposta de comunicació. Escenaris a tenir en compte
    • Pràctica d’elaboració i defensa d’un projecte
    • Aprenentatges de casos reals i estratègies efectives

    Metodologia

    Taller 100% pràctic, amb exercicis concrets per a aplicar els coneixements adquirits en situacions reals. Es fomentarà el treball en equip, el debat participatiu, la conversa activa i la simulació de casos.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació que volen desenvolupar les seves habilitats com a consultors o aprofundir en la gestió reputacional d’empreses, entenent les dinàmiques actuals del sector.

    Professors

    Agustí Rodríguez

    Periodista. Va ser Director de Comunicació d'Aena a Catalunya durant 18 anys, director de Comunicació d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya i Director de Comunicació del RCD Espanyol. Va ser Cap de Premsa del Govern Civil de Barcelona i de la Subdelegació del Govern de l’Estat. Ha treballat en premsa, ràdio i televisió. Col·labora habitualment amb mitjans com La Vanguardia i Onda Cero. Actualment és consultor i col.labora en diferents agències de comunicació i relacions públiques.

    Ricardo Gómez Díez

    Llicenciat en Periodisme per la UAB i Doctor en Ciències de la Comunicació per la UCM. Ha treballat com a Director de Public Affairs i Gestió de Crisi a la consultora Weber Shandwick i com a Director de l'Àrea a Villafañe & Asociados, consultora especialitzada en Reputació Corporativa. Ha estat Director de Comunicació Corporativa de Leroy Merlin i Director d’Afers Corporatius de Sage per a Espanya i Portugal. Actualment és consultor sènior especialitzat en Reputació, Afers Públics, Gestió de Crisi i Comunicació Política. És professor del Màster de Comunicació de la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Europea i formador en habilitats de comunicació a l’IESE.

    Preus

    Col·legiats
    25,50€
    Col·legiats en atur
    13,50€
    Col·legiats jubilats
    13,50€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    25,50€
    Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia / Asociación Periodistas Santiago de Compostela
    25,50€
    ACPC/AMIC/APPEC
    35,25€
    Associacions i estudiants de periodisme
    44,88€
    Tarifa pública
    51,00€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    26/09/2025 (10:00 a 13:00)
    3 hores
    Català
    Inscriu-te