En una societat en constant canvi, la Comunicació s’ha convertit en una eina estratègica clau per a la reputació d’empreses i institucions, especialment en un sector com el de les Infraestructures que en els darrers anys es troba en el focus de les crítiques de la ciutadania per les importants afectacions que comporta en la seva vida qüotidiana.
Aquest taller està dirigit a professionals o estudiants de Periodisme que volen fer la transició cap a la consultoria o que ja treballen en departaments o agències de Comunicació, però que volen aprofundir en la gestió reputacional d’empreses dins d’aquest important sector.
Els participants podran aprendre a identificar oportunitats de comunicació, així com a estructurar i definir objectius i estratègies que tinguin èxit a l’hora de protegir i promoure la reputació d’empreses de transports, constructores o concessionàries d’autopistes, grans equipaments, com ara estacions de ferrocarril o aeroports, etc. A més d’identificar els grups d’interès claus i crear continguts rellevants en l'àmbit de la comunicació digital.
Les infraestructures són punt d'interès per a mitjans, partits polítics, associacions, ONGs i ciutadans. Què cal tenir en compte quan comuniquem sobre infraestructures? Quines diferències hi ha amb altres sectors? Com es gestiona la reputació d’una empresa privada o d’una infraestructura pública? Què és el més important a protegir durant una crisi? Què interessa a periodistes i influencers? I què interessa als ciutadans? Com relacionar-se amb la resta d’stakeholders?
Passos a seguir
Serveis a oferir
Casos pràctics
Taller 100% pràctic, amb exercicis concrets per a aplicar els coneixements adquirits en situacions reals. Es fomentarà el treball en equip, el debat participatiu, la conversa activa i la simulació de casos.
Periodistes i professionals de la comunicació que volen desenvolupar les seves habilitats com a consultors o aprofundir en la gestió reputacional d’empreses, entenent les dinàmiques actuals del sector.
Periodista. Va ser Director de Comunicació d'Aena a Catalunya durant 18 anys, director de Comunicació d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya i Director de Comunicació del RCD Espanyol. Va ser Cap de Premsa del Govern Civil de Barcelona i de la Subdelegació del Govern de l’Estat. Ha treballat en premsa, ràdio i televisió. Col·labora habitualment amb mitjans com La Vanguardia i Onda Cero. Actualment és consultor i col.labora en diferents agències de comunicació i relacions públiques.
Llicenciat en Periodisme per la UAB i Doctor en Ciències de la Comunicació per la UCM. Ha treballat com a Director de Public Affairs i Gestió de Crisi a la consultora Weber Shandwick i com a Director de l'Àrea a Villafañe & Asociados, consultora especialitzada en Reputació Corporativa. Ha estat Director de Comunicació Corporativa de Leroy Merlin i Director d’Afers Corporatius de Sage per a Espanya i Portugal. Actualment és consultor sènior especialitzat en Reputació, Afers Públics, Gestió de Crisi i Comunicació Política. És professor del Màster de Comunicació de la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Europea i formador en habilitats de comunicació a l’IESE.
31/07/2025 Tarragona |
30/07/2025 Sallent |
30/07/2025 Sant Vicenç dels Horts |
29/07/2025 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat