• Tècniques de Comunicació Escrita

    Sessions on line en directe

    Objectius del curs

    La comunicació escrita està present en la majoria de sectors professionals. Sovint, però, no aconseguim que sigui un canal de comunicació eficient perquè ens deixem endur per estructures complexes, abstractes o poc jerarquitzades. A través d’aquesta formació, els assistents aprendran a redactar de manera clara, professionalitzada i adaptada als diversos documents corporatius.

    Programa

    • Passos del procés d’escriptura: pre-escriure, escriure i re-escriure
    • Eines per estructurar i prioritzar idees
    • Consells pràctics per a la redacció de frases i paràgrafs eficients
    • Les diferències entre els textos informatius i els argumentatius
    • Recursos retòrics i lingüístics que afavoreixen la persuasió
    • La redacció de correus electrònics, fullets informatius i articles per al web
    • Exercicis d’anàlisi, correcció i redacció de textos reals

    Metodologia

    Es combinarà l’exposició dels conceptes teòrics amb exercicis pràctics relacionats, tant en català com en castellà. S’analitzaran textos reals per extreure’n aprenentatges i fer propostes de reformulació. Es buscarà la participació dels alumnes en tot moment per tal de potenciar la utilitat dels casos.

    Destinataris

    Professionals de qualsevol disciplina que utilitzin la comunicació escrita en el seu dia a dia professional o tinguin interès en dedicar-s’hi.

    Professors

    Montse Sanahuja Rubí

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Pompeu Fabra. Grau en estratègia i creativitat publicitària per la UPF. Postgrau en comunicació política per la Universitat Autònoma de Barcelona. Postgrau en direcció de màrqueting i anàlisi del consumidor per la Universitat Oberta de Catalunya. Professora associada a la UPF i a l’Institut de Ciències Polítiques i Socials (UAB). Assessora de comunicació i formadora en habilitats de comunicació per a empreses privades i organismes públics.