L’storytelling corporatiu és l’aplicació de les tècniques narratives a la comunicació, cosa que aporta beneficis com ara el de captar l’atenció, augmentar l’interès o generar implicació en l’audiència. En l’àmbit professional hi ha moltes situacions on es pot aplicar amb bons resultats, ja sigui la comunicació formal o informal, individual o col·lectiva, interna o orientada als usuaris... Aquest curs ofereix tècniques de disseny i elaboració de narratives eficaces en l’àmbit professional. Parteix d’una premissa bàsica: abans d’explicar un relat, cal entendre com és, com sent i en quina història viu el públic destinatari. Sols a partir d’aquí se’l pot fer sentir protagonista. El curs presentarà la metodologia DISC d’estudi del comportament com a eina útil per a la creació de narratives persuasives, i algunes tècniques pròpies del Design Thinking per planificar-les.
S’alternarà la presentació de continguts i la realització d’exercicis pràctics en temps real.
Periodistes i professionals de la comunicació preocupats per atreure l’audiència i fer arribar els seus missatges amb més força i efectivitat. Professionals que dins d'una organització han de fer servir la comunicació per tal d'informar, motivar o persuadir. Totes aquelles persones interessades a millorar les seves habilitats comunicatives.
Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narrativa corporativa i professor de Storytelling a OBS Business School.
Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social i Màster en Analista d'Intel·ligència. Professor associat a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) on imparteix docència sobre lobbisme i grups d’influència, comunicació política i institucional i tècniques d’storytelling. Ha estat director de l’Observatori Espanyol dels Think Tanks.
24/04/2024 Barcelona |
24/04/2024 Barcelona |
22/04/2024 Sant Cugat del Vallès |
22/04/2024 Girona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20