• Twitter per a periodistes

    Objectius del curs

    Com treure profit d’aquesta xarxa social de microblogs des d’un punt de vista periodístic i dels mitjans i departaments de comunicació? Els participants aprendran les pautes de comunicació concretes per a aquesta xarxa social, trucs per seguir i ser seguit i coneixeran exemples d’usos per part de mitjans i professionals. Es tractaran aspectes com la cerca de contactes a Twitter, la gestió de les llistes, les eines bàsiques i de gestió de comptes (Hootsuite), eines per valorar perfils (Klout, Peerindex i similars), eines estadístiques i de seguiment de perfils i s’analitzaran casos i exemples de premsa.

    Programa

    1. Twitter com a mitja de comunicació
    2. Cerca de contactes a Twitter
    3. Gestió de llistes a Twitter
    4. Eines bàsiques de Twitter:
      • Escurçar urls, pujar imatges
    5. Eines de gestió de comptes:
      • Hootsuite
    6. Eines per a valorar perfils a Twitter:
      • Klout, peerindex i similars
    7. Eines estadístiques i de seguiment de perfils
    8. Casos i exemples en premsa

    Metodologia

    L'experiència del professor com a formador i com a participant habitual en congressos fa que les seves explicacions resultin clares i s’adrecen directament a l’aplicació pràctica dels conceptes que es revisaran. En una presentació amb conceptes i exemples, es revisaran bones i no tant bones pràctiques per il·lustrar cada punt.

    Requeriments

    Per tal de treure el màxim partit del programa, els participants han de crear prèviament a l’inici del curs un perfil de twitter i experimentar amb les possibilitats que ofereix aquesta xarxa social.

    Destinataris

    Tots els usuaris de les xarxes socials que desitgin treure’n més profit dels seus perfils sobre tot a nivell professional. El curs s’adreça a tots els nivells, especialment als que no tenen encara prou experiència en l’ús d’aquesta xarxa concreta. Pensat per a responsables d'estratègies on line, blocaires de tot tipus, periodistes, creadors de contingut digital per a webs, responsables de comunicació o màrqueting digital, community managers en actiu o en formació i responsables de xarxes socials en general.

    Professors

    Sílvia Llombart Monner

    Periodista especialitzada en Internet des de 1997. Entre altres coses, ha estat directora de laMalla.cat des de 2000 fins a 2006, cap de planificació editorial no diària a Prisacom el 2007 i responsable de nous projectes digitals a LaVanguardia.com de 2009 fins 2011. És professora del Taller integrat de periodisme - Especialització Internet a la Universitat Pompeu Fabra.