• Usos periodístics de la realitat augmentada i virtual

    Objectius del curs

    La realitat augmentada i la realitat virtual són dues tecnologies immersives que cada cop s’utilitzen més en periodisme. Si bé la seva aplicació implica familiaritzar-se amb noves plataformes i eines tecnològiques, el repte és més narratiu que tecnològic. Què implica per al periodisme fer servir aquestes noves tecnologies? Com i quan és interessant aplicar-les? En aquest curs es fa un repàs als usos periodístics de la realitat virtual i augmentada, les seves particularitats i es donen idees per aplicar-les.

    Programa

    1. Què són les tecnologies immersives VR i AR
    2. Precursors de la seva aplicació en el periodisme
    3. Casos actuals d’aplicacions periodístiques
    4. VR i vídeo en 360 graus: reptes i diferències
    5. Eines i recursos per crear AR

    Metodologia

    És una sessió teòrica de 3 hores on també es mostraran algunes de les eines existents.

    Requeriments

    No hi ha requeriments específics. Els alumnes poden portar el seu ordinador portàtil per provar les eines que es presentaran al curs.

    Destinataris

    El curs s’adreça a tota mena de professionals i estudiants de comunicació que vulguin conèixer com funciona la realitat augmentada i virtual i les seves possibilitats periodístiques. Pot ser útil per a periodistes de qualsevol mitjà, freelancers, treballadors de gabinets de comunicació i altres professionals que vulguin adquirir noves habilitats i enriquir el seu perfil professional.

    Professors

    Eva Domínguez Martin

    Periodista multimèdia. Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Interactive Telecommunications per la Universitat de Nova York i doctora per la Universitat Ramon Llull. Ha estat redactora al Diari de Barcelona i El Periódico de Catalunya, redactora en cap multimèdia a La Vanguardia Digital i coordinadora de projectes digitals a Planeta d'Agostini Online i GEC. Des de fa anys combina la seva activitat com a freelance, la docència i la investigació en l'àmbit de les narratives digitals aplicades al periodisme.