• Workshop de generació d’idees per a blocs

    Objectius del curs

    El bloc corporatiu, com les xarxes socials, és un canal que ha d’alimentar-se amb una certa freqüència si volem treure-li rendiment. A l’estratègia de continguts es decideix la temàtica general, però és dia a dia que ens trobem amb l’obligació d’haver de generar nous articles. De què parlem quan portem mesos escrivint? O si ja ens sembla que hem tractat tots els temes importants? On podem trobar noves idees?

    En aquest taller veurem diferents maneres d’inspirar-nos per escriure sobre temes d’interès de manera que cada participant s’emportarà una llista per omplir el seu bloc.

    Objectius del curs:

    • Provar tècniques de generació d’idees.
    • Descobrir com trobar temàtiques alternatives a les habituals.

    Programa

    • Tipus de continguts per a un bloc
    • Llista de temàtiques “generals”
    • Tècniques per descobrir “noves” temàtiques
    • Exercici en grup

    Metodologia

    Després d’una breu introducció teòrica, farem un taller pràctic en forma de joc: es dividirà la classe en grups que “competiran” entre ells per treure el màxim nombre de temes possibles per als seus blocs corporatius (o d’imaginaris).

    Requeriments

    No fa falta portar ordinador, només paper per escriure les idees que vagin sorgint.

    Destinataris

    Periodistes, preferiblement amb un projecte en marxa, que tinguin la sensació d’escriure sempre sobre el mateix i necessitin trobar noves idees per omplir el seu bloc.

    Professors

    Eva Sanagustín Fernández

    Llicenciada en Comunicació audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Redactora web freelance especialitzada en estratègia i màrqueting de continguts. Exerceix com a tal des de 2009, però escriu continguts des de 2002. Abans, va treballar en projectes digitals a diverses agències fent-se càrrec de la gestió i producció de continguts. Ha publicat 12 llibres relacionats amb continguts, màrqueting i mitjans socials.