Internet i les xarxes socials han revolucionat la comunicació i han transformat el periodisme. En concret Youtube i el format de vídeo ha democratitzat l'accés a la informació i la seva distribució presentant noves oportunitats i reptes. En aquesta sessió reflexionarem sobre el funcionament de YouTube des del punt de vista periodístic i els efectes de la seva popularització. Repassarem exemples de bones i males pràctiques, així com a consells per tenir-hi més èxit, monetitzar la nostra presència i aspectes tècnics a tenir en compte.
Combinarem la teoria amb exemples pràctics.
Periodistes, productors de continguts, editors, responsables de comunicació, professors, emprenedors, estudiants i altres professionals interessats en aquest àmbit.
Periodista. Després d'una llarga carrera a mitjans, amb especial atenció a l'esport, com ara Catalunya Ràdio, la Cadena Ser, els mitjans locals de Terrassa i l'ACB (Asociación de Clubes de Baloncesto), comença a crear contingut per YouTube el 2010, sent un dels pioners a l'estat. Des de llavors alterna la seva presència online sota el nom d'Outconsumer amb la formació sobre màrqueting online, ús responsable de xarxes i comunicació i creació de contingut a universitats i entitats.
YouTube: Outconsumer
Twitch: Outconsumer
02/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
01/10/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20