Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / La investigació periodística sobre "El cas Maristes" guanya el V Premi Josep Maria Planes
  • La investigació periodística sobre "El cas Maristes" guanya el V Premi Josep Maria Planes

    23 maig, 2017

    El jurat del guardó ha valorat la valentia dels periodistes d'abordar el tema d'abusos sexuals i com la publicació del cas ha canviat els protocols del departament d'Ensenyament. El treball es va publicar al diari "El Periódico" i els autors són Guillem Sànchez, Jesús G. Albalat i Maria Jesús Ibáñez. 

    Tweet
     
     
    Jurat i convocants del guardó després d'acordar el veredicte per unanimitat.
    Autor:
    CPC

    El V Premi Josep Maria Planes, convocat per la Fundació Independència i Progrés i la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, ja té guanyador. El jurat, format per destacades personalitats del món de la comunicació, ha acordat per unanimitat concedir el guardó al treball d’investigació format pel conjunt d’articles sobre els casos d’abusos sexuals esdevinguts al col·legi dels Maristes de Sants-Les Corts i de la Immaculada de Barcelona. El primer article es va publicar al diari "El Periódico" el 4 de febrer de 2016 i en són autors Guillem Sànchez, Jesús G. Albalat i Maria Jesús Ibáñez.

    Els membres del jurat són Josep Gifreu, Teresa Carreras, Vicenç Villatoro, Neus Bonet, Jordi Finestres, Enric Badia i Joan Badia com a secretari, tots ells hi participen per mèrits propis i com a representants d’entitats.  El premi es lliurarà el mes de setembre durant l’acte de cloenda de l’Any Josep Maria Planes (2016-2017), organitzat per reivindicar la vida i l’obra del precursor del periodisme d’investigació que fou assassinat el 24 d’agost del 1936 per un escamot de la FAI a la carretera de la Rabassada de Barcelona.

    El jurat ha ressaltat que en aquesta edició s’han presentat treballs de notable qualitat i que el  premiat és digne de ser considerat continuador de la tasca de Planes.

    Els anteriors guanyadors

    El treball Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics 2011, elaborat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils; el documental “Avi, et trauré d’aquí!”, dirigit per Montse Armengou i Ricard Belis i emès pel “Sense ficció”, el 19 de març de 2014; el periodista lleidatà Felip Solé pel seu documental "Perseguits i salvats- Camins de nit i boira” ; i  l’equip liderat per la periodista Anna Teixidor pel documental “A la recerca del paradís” sobre el viatge de combatents de l’estat per afegir-se a la Jihad, emès el febrer de 2015 a l’espai “30 Minuts” .

     

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Les Petxines 2017 ja tenen finalistes
    Jornada sobre respostes a la vulneració dels drets LGBTI: El camí de les denúncies administratives i penals
    Balanç de dos anys de mandat a Amposta: superàvit i polítiques de transparència destaquen entre les fites aconseguides pel govern municipal
    Balanç de dos anys de govern de Manresa en 15 preguntes
    L'alcaldessa de Berga protagonitza el tercer debat de balanç de mig mandat
    Dedica temps a formar-te!
    Millora el teu nivell d'anglès!
    Esmorzar amb l'eurodiputat Nicola Danti
    Descompte per veure l'espectacle 'Un tret al cap'
    Els periodistes tarragonins es troben amb el secretari d'Hisenda de la Generalitat
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies